محمدرضا مظاهری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: طرح ملی راهکار در ایام ماه مبارک رمضان به منظور کمک به خانواده‌های نیازمند و افراد آسیب‌دیده از کرونا در قالب ۲ بسته ‌برنامه و ۴ محور ایمان، همدلی، کار و ایثار برگزار می‌شود.

مظاهری ادامه داد: ایجاد و تقویت نهضت خدمت‌رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی و کانون‌های مسجدی با محوریت امام جماعت و همراهی هیات امنای مسجد و سایر تشکل‌های محله به صورت جهادی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در فضای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان، ثبت فعالیت‌های کانون‌های مساجد در حوزه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و در نهایت یکپارچه‌سازی کمک‌های جمع‌آوری‌شده به منظور تاثیرگذاری بیشتر از اهداف اجرای این طرح است.

به گفته وی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، نقش مردمی خود را در مقابله با شیوع و گسترش این ویروس به خوبی ایفا کردند.

وی افزود: ضدعفونی معابر، اماکن عمومی و خیابان‌ها، تهیه، تامین و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده، اطلاع‌رسانی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از طریق فضای مجازی در خصوص روش‌های مبارزه با کرونا و راه‌اندازی پویش‌های مردمی علیه کرونا از جمله اقدامات کانون‌های مساجد استان بوده است.

مظاهری ،از  توزیع روزانه ۱۰ هزار ماسک در ۱۵ کانون فرهنگی و هنری استان خبر داد و گفت:کانون‌های مساجد با توجه به نگرانی‌هایی که در زمینه تامین و توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک در بین مردم وجود داشت، با راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی و همچنین کارگاه تولید ماسک در کانون، خدمات خوبی ارائه دادند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۵ هزار عضو در  کانون فرهنگی و هنری مسجد در مناطق روستایی و شهری استان فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: کانون‌های مساجد استان با استقبال گسترده از طرح ملی راهکار، فعالیت‌هایی از جمله بهره‌گیری از کمک نیکوکاران، تهیه بسته‌های مواد غذایی در بین نیازمندان و تامین و توزیع اقلام بهداشتی را در دستورکار خود دارند.

وی با بیان اینکه بازه زمانی این طرح اردیبهشت تا پایان خردادماه سال جاری اعلام شده است، افزود: کانون‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب طرح ملی راهکار، بارگذاری در صفحه اختصاصی کانون و یا انتشار در فضای مجازی در این طرح مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.