به گزارش خبرنگار مهر، اقبال عباسی شامگاه سه شنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: سه دستگاه اجرایی شامل جهاد کشاورزی، صمت و گردشگری در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گزارش عملکرد ارائه نکنند زیرا گزارش دادن و آینده‌نگری کردن کاری را پیش نمی‌برد.

وی ادامه داد: باید مشکلات طرح‌های صنعتی را مطرح کنند و در مرحله بعدی مشکلات در سایر بخش‌ها مانند خدمات را عنوان کنند تا تدابیر لازم برای حل مشکلات اندیشیده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بانک‌ها موظف هستند اسناد روستایی را به مقدار ارزش ریالی محل اجرای طرح بپذیرند و اختلافات در کمیته حل اختلافات رود که باید تخلف خود را بپذیرند.

وی افزود: اگر یک مدیر بانک به هیچ وجه این مصوبه وزارت اقتصاد را نپذیرد، باید موضوع به تخلفات اداری معرفی شود.

وی در خصوص واگذاری‌های اراضی و املاک دستگاه‌های دولتی با کاربری‌های گوناگون به دیگر دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرای باید سند را به قیمت روز انتقال دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تمام واگذاری‌های داخل شهرها توسط جهاد کشاورزی احصا شود و مشکلات در کمیته کارشناسی، بررسی شده و سپس اختلافات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شود تا واگذاری یک بار به قیمت زمان واگذاری باشد.

وی عنوان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی ورشکسته و آسیب دیده از کرونا، به درستی شناسایی شده و در مرحله بعدی برای رفع موانع تولید آنان، تدابیر مناسب اندیشیده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این مهم در نظر گرفته که بخشی به صورت کمک و عموماً به صورت تسهیلات بانکی است که این تسهیلات در کنار طرح مواسات و کمک‌های مومنانه انجام می‌شود و باید تلاش شود افراد بیشتری در استان از این تسهیلات بهره‌مند شوند که متولیان دستگاه‌های متولی استانی باید به درستی در این زمینه اطلاع رسانی کنند تا مردم در دورترین نقاط استان از تمام موارد مطلع شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.