مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته سلامت افزود: بنا بر اهدافی که از سوی سازمان جهانی بهداشتی برای حفظ و صیانت از سلامت جامعه در نظر گرفته شده است،تحقق ۲۰ درصدی این هدف بر عهده نظام سلامت و ۸۰ درصد آن بر عهده دستگاه‌های مختلف و نهادهای مردمی قرار داده شده است.

وی ادامه داد: از همین‌رو  برای تحقق اهداف حوزه سلامت ،می‌طلبد همه نهادها و ارگان‌ها در این خصوص وحدت و انسجام داشته باشند و این مهم در شرایط کنونی در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در کشور و استان به خوبی نمایانگر شده است.

شیرانی، با اشاره به خدمات‌رسانی ۱۲ بیمارستان در استان، تصریح کرد: هم اینک یک هزار و ۵۹۱ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که نگرانی ما در خصوص بستری تعداد بیماران مبتلا به کرونا را برطرف کرد و در این خصوص با هیچ کمبودی مواجه نشدیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد:علاوه ‌بر زیرساخت‌های مطلوبی که در سال‌های اخیر و در پی طرح تحول سلامت در استان ایجاد شده است، از نظر نیروی انسانی متخصص و توانمند نیز در وضعیت خوبی قرار داریم و هم‌اینک ۱۴۵ دندانپزشک، ۵۴۹ پزشک عمومی و ۳۵۰ پزشک متخصص و فوق متخصص مشغول خدمات‌رسانی به مردم استان هستند.

شیرانی خاطر نشان کرد: استان در ارتقاء شاخص‌هایی نظیر مرگ و میر نوزادان و کودکان زیر یک و ۵ سال نیز در وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری و جهانی قرار دارد.

وی افزود: هفته سلامت فرصتی است تا با بازنگری در سیاست‌ها و برنامه‎ها، در تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خود بیش از پیش تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن ۲ مرکز آموزشی، درمانی، ۱۰ بیمارستان، یکهزار و ۵۹۱ تخت فعال بیمارستانی، ۸۵آمبولانس پیش‌بیمارستانی (۱۱۵) و بیمارستانی و ۵۱ آمبولانس مراکز بهداشتی و امکانات تشخیصی به جمعیت بیش از ۹۴۷ هزار نفری استان خدمات‌رسانی می‌کند.

هفته سلامت سال ۹۹ از روز دوشنبه یکم اردیبهشت آغاز و تا هفتم اردیبهشت با شعار حمایت همگانی از مدافعان سلامت ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.