حسین صالحی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای این طرح ۴۰ نفر روز در قالب ۲۰ گروه ثابت و ۵۴۰ نفر روز در قالب ۱۸۰ گروه سیار در سطح استان در خصوص نظارت و بازرسی‌های بهداشتی در این ایام ارائه خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گفته وی، طرح افزایش نظارت‌های بهداشتی بر انواع فرآورده‌های خام دامی از جمله انواع گوشت قرمز و سفید، تخم‌مرغ، شیر، عسل، آلایش‌های خوراکی دام و طیور تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی، از انجام بازرسی مشترک گروه‌های سیار دستگاه‌ها و ارگان‌های همکار در این طرح از جمله معاونت بهداشتی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، نیروی انتظامی و اتاق اصناف خبر داد.

صالحی اظهار داشت: نظارت مجموعه دامپزشکی بر ذبح شرعی و خروج گوشت سالم در ۷ کشتارگاه دام و ۳ کشتارگاه طیور با حساسیت بالا و کارشناسی شده ،با جدیت و بطور مستمر انجام می‌شود. 

وی، از مردم خواست، توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و این اقلام را از واحدهای صنفی مجاز و بهداشتی تهیه کنند و از تهیه اقلام مورد نظر از مراکز غیرمجاز و فاقد شرایط بهداشتی، دوره‌گردها خودداری کنند که  در صورت مشاهده هرگونه تخلف، به نزدیک‌ترین مرکز دامپزشکی یا به تلفن گویای ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با داشتن  بیش از ۲ میلیون  و ۷۰۰ هزار دام سبک و سنگین عشایری ، سنتی و صنعتی به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری کشور محسوب می‌شود.

سال گذشته ۲۲ هزار و ۷۰۰ تن مرغ در استان تولید و روانه بازار مصرف شد و سرانه مصرف مرغ چهارمحال و بختیاری ۲۵ کیلوگرم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.