فرحناز قائدامینی شامگاه یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این استان افزود: افزایش حداکثری پوشش دوره پیش‌دبستانی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مصوب و ابلاغی زیرمجموعه سند تحول بنیادین در سالجاری است که در همین راستا برنامه توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی در مناطق دارای ضریب محرومیت، روستایی، عشایری، دوزبانه و کمترتوسعه‌یافته در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه از شناسایی ۹۰۱ کودک بازمانده از تحصیل در استان خبر داد و گفت: پیش از این نیمی از این کودکان شناسایی نشده بودند و اطلاعی از وضعیت زندگی این کودکان در دسترس نبود که با تشکیل کمیته‌ای متشکل از آموزش و پرورش، علوم پزشکی، بهزیستی و کمیته امداد تمامی این کودکان مورد شناسایی قرار گرفتند.

قائدامینی همچنین به برخی مشکلات در خصوص رتبه‌بندی معلمان استان اشاره کرد و گفت: بخشی از این مشکلات با نامه‌نگاری‌هایی که با مرکز انجام گرفته برطرف شده و امید می‌رود در ادامه سایر مشکلات این حوزه نیز از میان برداشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری همچنین به برخی اقدامات انجام شده در حوزه معاونت پرورشی و تربیتی این اداره‌کل اشاره کرد و افزود: در برخی از این فعالیت‌ها استان حائز رتبه برتر در کشور شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: سلامتی، توانایی، خودباوری، امیدواری و شور و بانشاط دانش‌آموزان به حوزه تربیت‌بدنی برمی‌گردد.

خدایار قاسم‌پور با بیان اینکه از ۲ تا ۶ سالگی، سال‌های یادگیری سواد حرکتی است، تصریح کرد: اگر در این سال‌ها، مهارت‌های حرکتی نظیر راه رفتن و پریدن به کودکان یاد داده نشود مهارت‌های پیچیده‌تر را در سنین بالاتر نمی‌توانند انجام دهند.

وی ادامه داد: ۵۹ درصد مردم ایران مبتلا به اضافه وزن و چاقی، ۳۷ درصد مبتلا به فشار خون بالا و ۵۶ درصد مردم دچار کم‌تحرکی هستند که این موضوع به یادگیری سواد حرکتی ارتباط زیادی دارد.

قاسم‌پور از اجرای طرح ملی کنترل وزن درمدارس استان خبر داد و گفت: این برنامه در راستای آموزش تغذیه سالم و مقابله با چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۰۷ هزار و ۱۱۷ دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۶۰۰  مدرسه و حضور بیش از ۱۴ هزار نیروی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.