اقبال عباسی روز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۴۲ طرح تعاونی در این استان در حوضه زاینده‌رود تشکیل شد و امور آب قول تامین آب آن را داده بود.

وی افزود: عملیات اجرایی برخی از این طرح‌ها تا حدود ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما در میانه راه،  امور آب بارگذاری جدید در حوضه زاینده‌رود را خلاف قانون اعلام کرده است.

عباسی تصریح کرد: اگر این بارگذاری جدید بود،  پس چرا به ۱۱ طرح مجوز داده شد،  اما ۳۱ طرح همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی یادآور شد: طرح انتقال آب بن به بروجن در چهارمحال و بختیاری مصوبه ۲ دولت و ردیف ملی دارد و تاکنون برای آن ۴ هزار میلیارد ریال هزینه و لوله‌گذاری‌های این طرح انجام شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مدتی قبل در روز روشن عده‌ای اقدام به تخریب آب‌گیر طرح دولتی و دارای مجوزهای قانونی انتقال آب بن به بروجن در محدوده استان همجوار کردند.

وی گفت: پس از تشکیل نشست‌هایی در سطح ملی مقرر شد تا تامین امنیت اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن بر عهده شورای تامین استان اصفهان باشد.

عباسی تاکید کرد: اما پس از آغاز دوباره عملیات اجرایی این طرح عده‌ای دیگر نه تنها اقدام به تخریب مجدد آب‌گیر طرح انتقال آب بن به بروجن کردند، بلکه به خودرو سنگین و راننده مستقر در محل آسیب رساندند.

وی افزود: از مقامات قضایی چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا از طرف ستاد اقتصاد مقاومتی استان در موضوع حمایت قضایی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی به موضوع ورود و با جرم آشکار در تخریب این طرح ملی برخورد کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در خصوص تخریب آب‌گیر طرح انتقال آب بن به بروجن پیگیری‌های قضایی لازم انجام شده است.

علی خسروی تصریح کرد: موضوع مرتبط با تخریب آب‌گیر طرح انتقال آب بن به بروجن از سوی دادگستری کل چهارمحال و بختیاری دوباره پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح انتقال آب بن به بروجن که آب را برای مصارف آشامیدنی از منطقه بن به سمت بروجن و نقنه انتقال می‌دهد، طرحی است که مصوبه ۲ دولت را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به چهارمحال و بختیاری در مرداد ۱۳۹۳ تاکید بسیاری بر اجرای این طرح داشت.

به تازگی نیز با سفر وزیر نیرو به چهارمحال و بختیاری روند اجرایی این طرح سرعت بیشتری به خود گرفت و اینک پیشرفت فیزیکی آن به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

با بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن مشکل آب آشامیدنی ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون بر ۴۶۰ هزار نفر رفع می‌شود.

تخریب غیرقانونی آب‌گیر طرح انتقال آب بن به بروجن در نیمه مهرماه سال‌جاری از سوی برخی افراد در استان همجوار صورت گرفت.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری یک هفته بعد از این ماجرا در تاریخ ۲۳ مهرماه امسال و پس از برگزاری جلسه بررسی رفع موانع و مشکلات اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن گفت: در این نشست قرار شد استان اصفهان امنیت محل آب‌گیر را تامین کند.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1319120
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.