مرضیه جلیل‌پور روز یکشنبه در کارگاه آموزشی «آشنایی با جرائم اینترنتی برای کودکان و خانواده» افزود: اینترنت و فضای مجازی، علاوه بر محاسنی که دارد، می‌تواند در برخی مواقع بستر تهدید و خطر برای کودکان باشد چرا که بسترهای امن و مطمئنی از طرف خانواده‌ها برای آنها انتخاب نمی‌شود.

وی ادامه داد: نقض حریم خصوصی کودک، سرقت اطلاعات، مواجهه با بزرگسالانی که خود را کودک معرفی می‌کنند و مواجهه ناخواسته کودکان با محتوای مستهجن از جمله تهدیداتی است که کودکان بدون داشتن آگاهی استفاده صحیح از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با آنها روبه‌رو هستند.
جلیل‌پور، با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در خصوص بهره‌گیری صحیح از فضای مجازی، تصریح کرد: ضروری است تا در همین راستا استفاده صحیح از فضای مجازی را با مدیریت، برنامه‌ریزی، نظارت و همکاری دستگاه‌های متولی به اقشار مختلف جامعه آموزش دهیم.
سرهنگ مرتضی عسگری رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) چهارمحال و بختیاری نیز در این کارگاه در خصوص تهدیدهای فضای مجازی، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این فضا، راه‌های برون‌رفت از آن، امنیت کودکان و خانواده و سوءاستفاده مالی و کلاه‌برداری در این فضا را برای شرکت‌کنندگان تشریح کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1314512
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.