در شرایطی که امکان بروز مجدد اعتراضات وجود دارد و دشمنان خارجی نیز همچنان مشغول بهره برداری از وقایع اخیرند، ایجاد چنین تشنجی در فضای سیاسی کشور چه مبنایی می تواند داشته باشد؟

به گزارش جماران؛ افشین علا در کانال تلگرامی خود نوشت: 

هنوز چند روز از برقراری آرامش نسبی بعد از اعتراضات خیابانی اخیر نگذشته است که متأسفانه نشانه های تشنج در فضای سیاسی و روابط بین جناح ها به چشم می خورد.

سخنرانی های تند انتقادی، ادبیات تهاجمی، صدور بیانیه و دست به دست شدن مطالب تحریک کننده در فضای مجازی و... به رویه ای نگران کننده و البته مشکوک تبدیل شده است.

جناح های سیاسی، اعم از هواداران یا مخالفان دولت، از یاد نبرند که اعتراضات اخیر، بر خلاف اعتراضات 88 به مخالفت با یک جناح محدود نمی شد و همه ی ارکان قدرت درون نظام را نشانه رفته بود.

در شرایطی که امکان بروز مجدد اعتراضات وجود دارد و دشمنان خارجی نیز همچنان مشغول بهره برداری از وقایع اخیرند، ایجاد چنین تشنجی در فضای سیاسی کشور چه مبنایی می تواند داشته باشد؟

مردم از ادبیات تکراری در دعواهای دو جناح خسته شده اند و برخلاف تصور چپ ها و راست ها، تنها به رفع معضلاتی چون فقر، تبعیض، گرانی، بیکاری، اختلاس، رانت و... می اندیشند و صد البته به فضای بازتر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیازمندند.

بهتر است هیچ جناحی اعتراضات اخیر را به حساب جناح رقیب خود نگذارد و به ترمیم و بازسازی وجهه ی خود نیز بیندیشد. باید همه ی جناح ها، افراد و نهادهای ذی نفوذ، با هر گرایشی به فکر حل معضلات باشند و از تنازعات فکری و سیاسی دست بردارند. چراکه این دعواها دیگر دغدغه ی اکثر مردم نیست.

بی شک ملت ایران به هیچ قدرت بیگانه ای اجازه ی ماهی گرفتن از آب های گل آلود را نخواهد داد. اما امکان آمدن روزی که دیگر حوصله ی هیچ یک از گرایش های سیاسی داخل نظام را نیز نداشته باشد، دور از تصور نیست. پس بهتر است تا دیر نشده، صاحبان قدرت، خطر اصلی را بشناسند و از چنگ انداختن به چهره ی هم دست بردارند و به داد دل مردم برسند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.