بروز حادثه در هر زمان و هر موقعیتی قطعا تلخ و گزنده است خصوصا اگر حوادث به از دست رفتن جان تعدادی از هموطنان منجر گردد. در این بین استفاده یا سو استفاده سیاسی از حوداث، در حالی که عملیات امداد و نجات و اطفای حریق هنوز در جریان است، پدیده ای مذموم و غیر اخلاقی است.

هدایت الله خادمی نماینده مخالف وزیر نفت در مجلس شورای اسلامی در اظهار نظری که به نظر می رسد در مورد حادثه دیروز بوده است، نیروهای زحمتکش صنعت نفت را متهم به بی انگیزگی کرد. 

به گزارش جماران ، در یادداشتی که در کانال تلگرامی «از نفت چه خبر؟» منتشر شده، آمده است: 

هدایت الله خادمی نماینده مخالف وزیر نفت در مجلس شورای اسلامی در اظهار نظری که به نظر می رسد در مورد حادثه دیروز بوده است، نیروهای زحمتکش صنعت نفت را متهم به بی انگیزگی کرد. 

وی همچنین گفته است که در دو سال اخیر حوادث سیر صعودی داشته و ... ادامه روند صعودی حوادث در بخش صنعت باعث از بین رفتن آبروی صنعتی ایران می‌شود!

بروز حادثه در هر زمان و هر موقعیتی قطعا تلخ و گزنده است خصوصا اگر   حوادث به از دست رفتن جان تعدادی از هموطنان منجر گردد. در این بین استفاده یا سو استفاده سیاسی از حوداث،  در حالی که عملیات امداد و نجات و اطفای حریق هنوز در جریان است، پدیده ای مذموم و غیر اخلاقی است.

اظهار نظر نماینده  مخالف وزیر نفت در مجلس شورای اسلامی را می توان در همین راستا ارزیابی نمود. در  این بین متهم کردن کارکنان صدیق صنعت نفت به بی انگیزگی نشان از بی خبری نماینده محترم از شرایط صنعت نفت دارد. چرا که در صورت صحت این ادعا میزان تولید در صنعت نفت ایران می بایست در سطح تولید در زمان حضور ایشان در این صنعت باقی می ماند.

این اظهارات از سوی این نماینده مخالف دولت اما در حالی بیان می شود که  هنوز خاطره تلخ حادثه  فوران چاه 24 نفت شهر  و آتش گرفتن  دکل 118 حفاری شمال که در  دوران  مدیریت آقای خادمی بر حفاری شمال اتفاق افتاد، از اذهان عمومی پاک نشده است. در آن حادثه 4 نفر از کارکنان شریف صنعت نفت جان خویش را از دست دادند. در آن هنگام  هیچ اظهار نظری مبنی بر بی انگیزگی پرسنل صنعت نفت از سوی ایشان بیان نشد.

پرسش دیگر از مدیرعامل اسبق حفاری شمال این است که این چه  نوع بی انگیزگی است که مرحوم ارزانی را تا پای جان ، پای دکل حفاری نگه داشت؟ آیا بهتر نیست آقای خادمی تا دیر نشده به خاطر این اظهارات از کارکنان شریف و خدوم صنعت نفت عذر خواهی کند؟

البته استفاده سیاسی از حادثه تلخ دکل 95 را نباید محدود به این اظهارات آقای نماینده دانست. از دیروز و بلافاصله پس از وقوع این حادثه تلخ برخی رسانه های همسو با ایشان با انتشار تصاویر جهت دار از مدیران سابق صنعت  به شکلی واضح اغراض سیاسی خود در دل  بحران را به نمایش گذاشتند. 

این رسانه ها همچنین با ارائه آمار غلط از تعداد کشته شدگان،  ایجاد نگرانی در دل خانواده پرسنل خدوم دکل 95 را در دستور کار قراردادند و به همین هم بسنده نکرده و تصاویری مغشوش از  تجمع خانواده ها در برابر محل ورودی کارگاه منتشر نمودند و البته مدعی شدند که آنها مانع از ادامه عملیات اطفای حریق  و  ورود مسئولین به محل حادثه تا زمان اطلاع رسانی در مورد تعداد کشته شدگان شده اند!

در این میان فارغ از پرداختن به  ادعاهای خلاف واقع نظیر رفتن آبروی صنعت نفت در کلام آقای نماینده، باید بر این نکته صحه گذاشت که افزایش آموزش کارکنان به منظور بهبود مداوم شرایط ایمنی در پروژه ها می بایست از سوی مدیران صنعت نفت در دستور کار قرار گیرد.نکته ای که  آقای نماینده بدون سیاسی کاری و با استفاده از تجربیاتی که پیشتر در صنعت نفت بدست آورده خود می تواند پیگیر اجرای آن باشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.