معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: متاسفانه اغلب خوانندگان به دلیل نبود وقت فقط به تیترها توجه می کنند و متن را نمی خوانند تا به این نقاط افتراق برسند.

به گزارش جماران؛ معصومه ابتکار در اعتراض به انتخاب تیتر برای مصاحبه اش با روزنامه شرق در کانال تلگرامی خود نوشت:

امروز مصاحبه ام با روزنامه شرق منتشر شد، با تیتری در صفحه اول که فاقد صداقت است.

جالب است که سایر رسانه ها هریک تیترهای دیگری انتخاب کرده اند که آنها هم برداشت های خبرنگار از متن است. 

مثلا من گفته ام از اینکه رییس جمهور پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده را به من دادند شوکه شدم. اما برخی تیترها به نحوی آمده که گویی از عدم تداوم حضورم در سازمان حفاظت محیط زیست شوکه شدم؛ میان این دو تفاوت بسیار است. 

در عین حال کلام و لحن رییس جمهور روحانی در صحبت با اعضای دولت هرگز بدین گونه نیست که در تیترهای این مصاحبه منتقل می شود. 

در مورد تیتر دیگری، خبرنگار در آغاز مصاحبه متنی را به روایت خود از دیدار دارد که از میان جمله های او از قول من تیتر کرده اند.

متاسفانه اغلب خوانندگان هم به دلیل نبود وقت فقط به تیترها توجه می کنند و متن را نمی خوانند تا به این نقاط افتراق برسند. 

یک جمله هم در متن در خصوص بنیاد زینب کبری آمده که شاید اشتباه لفظی باشد و دقیقا عکس آن درست است که تحولات بخش دولتی و خیریه زنان با آرمان ها و مفاهیم انقلاب بسیار نزدیک بود. 

از همه خوانندگان این تیترها تقاضا می کنم متن را به دقت بخوانند تا متوجه تفاوت صحبت ها با آنچه تیترها به ذهن متبادر می کنند، بشوند.

واقعا متاسفم که باید بعد از یک مصاحبه خوب چنین توضیحاتی را بدهم. اما اینکار تا زمانی که تیتر زنی در رسانه های ما براساس ذات کلمات و صداقت مفهوم انجام نگیرد لازم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.