به گزارش جماران، مصطفی معین در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

هموطنان کرد مردمی با فرهنگ، شجاع و از اصیل ترین اقوام ایرانی از دوران مادها هستند. تا اوائل حکومت صفویه و جنگ چالدران با عثمانی، تمامی مناطق کردنشین کنونی در کشورهای ترکیه، عراق و سوریه، بخشهائی از ولایت کردستان با مرکزیت کرمانشاه بوده اند.

در دوره معاصر با فروپاشی حکومت عثمانی و تقسیم استعماری مناطق کردنشین، اقدامات ملی گرایانه افراطی از سوی رژیم های دیکتاتوری حاکم در کشورهای منطقه با تعریف هویت ملی بر پایه نژاد و زبان واحد و اعمال سیاست های ظالمانه و تبعیض آمیز، منجر به گسترش فقر و محرومیت و زمینه های نارضائی تاریخی در این مناطق گردید.

این سیاست سرکوب و هویت زدائی در ترکیه توسط اتاتورک، در ایران توسط رضاخان، در سوریه توسط حافظ اسد و در عراق توسط حزب بعث و صدام نسبت به کردها به اجرا در آمده است. اکنون نه تنها هموطنان کرد ما به ملیت ایرانی خود افتخار می کنند و پا به پای دیگر قومیت های ایرانی در انقلاب و جنگ تحمیلی از تمامیت ارضی و استقلال کشورشان دفاع کرده اند بلکه همین گرایش فرهنگی و تاریخی مشترک در میان دوستان کرد ما در سایر کشورهای منطقه نیز وجود دارد. این است که همه پرسی و استقلال خواهی دولت مسعود بارزانی که فقط از سوی اسرائیل حمایت می شود نغمه ای ناساز و مشکوک است که می تواند در ادامه جنایات داعش، منطقه را به جنگ و خونریزی جدید دچار سازد، مصیبتی که متاسفانه باز هم بیشترین قربانیان آن کردهای عزیز خواهند بود!

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.