پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

تنها یک روز پس از اظهارات توهین آمیز ترامپ اعلام شد:

انگلیس ششمین نیروگاه بزرگ خورشیدی جهان را در ایران می سازد

رونمایی از این قرارداد بزرگ که یکی از بالاترین حجم قرارداد های سرمایه گذاری شرکتهای انگلیسی در ایران را دارد، تنها یک روز پس از اظهارات تنفر آمیز ترامپ در نیویورک، نشانده بی اعتباری اینگونه مواضع نزد کشورهای اروپایی دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان از نهایی شدن قرار داد ساخت نیروگاه بزرگ خورشیدی در ایران توسط یک شرکت انگلیسی در سه سال آینده خبر داد.

به گزارش جماران ، حمیدبعیدی نژاد در اینستاگرامش نوشت:

حمید بعیدی نژاد

پس از چندین ماه مذاکره فشرده، یادداشت تفاهمی که سال گذشته با موافقت جناب آقای چیت چیان وزیر وقت نیرو میان آن وزارت و یک شرکت انگلیسی نهایی شده بود، به قرار داد تبدیل شد و رسما از امضای آن امروز در لندن رو نمایی شد. این قرارداد ناظر بر ساخت یک نیروگاه بزرگ خورشیدی 600 مگاواتی در ایران میباشد که حجم سرمایه گذاری آن بالغ بر 800 میلیون یورو خواهد بود. این نیروگاه ششمین نیروگاه بزرگ خورشیدی دنیا خواهد بود و قرار است ظرف سه سال ساخته شود. 

خوشبختانه با اتخاذ سیاست دولت در افزایش سهم انرژی خورشیدی در مجموع سبد انرژی ایران، اشتیاق بسیاری برای سرمایه گذاری خارجی در حوزه ی انرژی های نوین در ایران بوجود آمده است و در همین چارچوب شرکت انگلیسی نیز با اشتیاق کامل به سرمایه گذاری در این حوزه در ایران مبادرت نموده است. تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در هر صورت برای ایران با صرفه میباشد. ضمن آنکه مصرف سرانه برق در ایران بالاست، هر گونه حجم اضافی تولید برق در ایران از انرژی خورشیدی میتواند به کشورهای همسایه نیز صادر شود. خوشبختانه هم اقلیم ایران و هم توسعه بسیار بالای صنعت برق و دارا بودن بهترین مهندسین برق دنیا که در دانشگاههای داخل تحصیل می کنند شرایط بسیار مطلوبی را برای تولید برق از انرژیهای نوین فراهم نموده است، که میتواند ایران را به قطب اصلی منطقه و یکی از بزرگترین قطبهای جهانی مبدل سازد.

و در پایان، رونمایی از این قرارداد بزرگ که یکی از بالاترین حجم قرارداد های سرمایه گذاری شرکتهای انگلیسی در ایران را دارد، تنها یک روز پس از اظهارات تنفر آمیز ترامپ در نیویورک، نشانده بی اعتباری اینگونه مواضع نزد کشورهای اروپایی دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.