یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

کانال تلگرام؛

اخلاق سران ، پاسخ خودسرهای بی اخلاق

کسانی که به ترویج خشم و خشونت علاقه دارند ، می خواهند ماهی خود را از آب گل آلود بگیرند . به بازی آنها نباید وارد شد . به هرقیمت آبها باید زلال و شفاف بمانند.

به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی(حقوقدان) در پی توهین عده ای خودسر به رئیس جمهور روحانی در کانال تلگرامی خود یاداشتی نوشته است که در ادامه می خوانید؛

اخبار و گزارش ها حکایت از آن دارد که روز قدس امسال ، در چند نقطه از راهپیمایی مردم شریف ، بهانه پرده دری و بی اخلاقی و توهین به شخصیتهای طراز اول کشور بوده است . کسانی که هیچگاه رسماً معلوم نشده از کجا ریشه می گیرند و فقط سخن گفتن به خشم و خشونت و توهین و بی ادبی آموخته اند ، روز قدس را بهانه ای کرده اند تا به کسانی همچون رئیس جمهور و معاون اول او و معاون اول مجلس بتازند و درشت گویی کنند و زشتخویی خود را آشکار کنند . در جای دیگری خواندم که  کسی که برچسب خبرنگار دارد ، جمله ای از مصاحبهء امروزیکی از فرماندهان محترم سپاه پاسداران را با بی اخلاقی تمام و برداشتی غلط و تفرقه افکنانه به " تو دهنی فلانی به روحانی " تعبیر کرده و در توئیتر خودش گذاشته است .

پاسخ همه اینها اما صبر و شکیب و اخلاق است . چه از سوی حسن روحانی که در چهارسال دوم ریاست جمهوری اش کارهایی دشوار برعهده دارد و باید خود مروج آرامش و شکیبایی و ادب باشد و چه ازسوی اصلاح طلبان که حامی دولت روحانی اند و سالهاست به کشیدن جور تندخویی های ناروا عادت کرده اند .  روحانی باید پاسخ این شلوغکاریها را در قدرت و کارآمدی دولت خود در انجام وظایفی است که بر عهده داردعرضه کند . نیازی به پاسخ در تریبونها و توئیتر و اینجور جاها نیست .

کسانی که به ترویج خشم و خشونت علاقه دارند ، می خواهند ماهی خود را از آب گل آلود بگیرند . به بازی آنها نباید وارد شد . به هرقیمت آبها باید زلال و شفاف بمانند. گاه صبر و سکوت ، بهترین و برنده ترین و البته سخت ترین سلاح است ، چنانکه گفت "تیغ حلم از تیغ آهن تیزتر/بل ز صد لشگرظفرانگیزتر" .

این همه اما نافی مسئولیت قانون وزارت اطلاعات و وزارت کشور برای پیگیری و تهیه و اعلام گزارش اتفاقات امروز و پیگیری قانونی قوه قضائیه نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.