یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

کانال تلگرام؛

سازمان تأمین اجتماعی در دولت یازدهم

بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی ظرف حدود ۵۰ سال و تا سال ۸۴ فقط ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که فقط در دولت های نهم و دهم به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید. یعنی حدود ۱۴ برابر!

دولت یازدهم هیچ بدهی جدیدی برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد نکرده است بلکه طبق قانون به بدهی های دولت، مادامی که به سازمان پرداخت نشده است برابر سود اوراق مشارکت، سود تعلق می گیرد. دلیل اصلی افزایش بدهی های دولت به سازمان همین سود سالانه ای است که به اصل بدهی تعلق گرفته است.

مهمترین علت ایجاد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی ایجاد تعهدات بدون منبع در دولت های نهم و دهم بوده است در حالی که با قاطعیت عرض می کنم در ۴ سال دولت تدبیر و امید، هیچ قانون بدون منبعی به سازمان تحمیل نشده است.

غیر اخلاقی ترین کار در نظام اجرایی کشور، کار گذاشتن دوربین مخفی در اتاق مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در دولت دهم بود که حیثیت این سازمان را به باد دادند. سازمانی که باید امنیت اجتماعی ایجاد کند در اتاق مدیرعاملش دوربین کار گذاشته می شود! یاللعجب! 

آقایانی که امروز دایه مهربان تر از مادر برای بازنشستگان شده اند بدانند در تمام سال های استقرار دولت مورد علاقه شما، به غیر از سال ۸۸ که انتخابات بود حقوق بازنشستگان کمتر از نرخ تورم افزایش داشت در حالی که در چهار سال دولت جناب آقای دکتر روحانی همه ساله بیش از نرخ تورم به حقوق بازنشستگان اضافه کردیم و البته هنوز ادعا نداریم که کافی است.

استخدام های نجومی در سازمان تامین اجتماعی کردند. آنقدر استخدام کرده بودند که در یکی از استان ها ردیف استخدامی وجود نداشت! جالب است که مدیرعامل وقت سازمان و مسئول بالا دستش در تقسیم سهمیه های استخدام های نجومی تفاهم کامل داشته و ۵۰ درصد، ۵۰ درصد عمل می کرند!

*  مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.