سالم بودن سواحل و دریا برای ایران به دلیل جمعیت فراوان ساکن در سواحل و خط طولی بلند ساحلی بسیار حیاتی است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواهان همکاری مردم و  همه ارگان ها و دستگاه های مرتبط برای ایجاد و حفظ سلامت دریاها و سواحل شد.

 

به گزارش جماران، معصومه ابتکار در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:

دیروز در نشست با مدیران ارشد ارگان های دریایی کشور تاکید کردم: معرفی سواحل پاک و سالم با هدف توسعه گردشگری، ایجاد اطمینان برای مردم در خصوص رعایت حداقل استانداردهای محیط زیستی در سواحل دارای پرچم آبی و تشویق مسئولان و مردم به پاک نگاه داشتن سواحل در دست اقدام است و البته همه ارگان ها و دستگاه های مرتبط باید در این زمینه همکاری کنند.

سواحل و دریاها از جمله منافع ملی است که باید با دقت و جدیت از هر نوع آسیبی حفظ شود و اجرای طرح های آمایش در تمامی طرح های توسعه ای و عمرانی سواحل و بنادر و جزایر کشور همچون مکران باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد چالش های سواحل شمالی کشور به ویژه سواحل استان مازندران در سایر نقاط کشور نباشیم.

ایران با توجه به توانایی ها و ظرفیت هایش در منطقه باید کنوانسیون های منطقه ای را با جدیت دنبال کند و هیچ کشوری به اندازه ایران از اجرایی شدن این پروتکل ها و کنوانسیون ها منتفع نخواهد شد. سالم بودن سواحل و دریا برای ایران به دلیل جمعیت فراوان ساکن در سواحل و خط طولی بلند ساحلی بسیار حیاتی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.