یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در اینستاگرام نوشت؛

موضع فعلی حامیان سابق

ظرف سه روز گذشته من دو مناظره با دو چهره اصولگرا در دانشگاه‌های کشور داشته‌ام. اولی در دانشگاه صنعتی اصفهان با جناب آقای دکتر  محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت آقای احمدی‌نژاد و دومی در دانشگاه یزد با حجت‌الاسلام مصباحی مقدم از اعاظم  اصولگرا و نماینده پیشین مجلس. هر دو مناظره به‌گونه‌ای اجتناب‌ناپذیر به مسئله ردصلاحیت آقای احمدی نژاد از سوی  شورای محترم نگهبان کشیده شدند. پرسش دانشجویان هم خیلی روشن بود: محمود احمدی‌ نژاد از چه زمانی معلوم شد  صلاحیت ندارد؟

در پاسخ به این پرسش بود که فضای مناظره حالت کمدی کلاسیک پیدا نمود. هم مضحک شده بود و هم غم‌انگیز. هر دو آن بزرگواران تمام‌قد از تصمیم شورای نگهبان دفاع  می‌کردند. اصولگرایان تلاش می‌کردند که به دانشجویان نشان دهند چرا احمدی‌نژاد صلاحیت رئیس‌جمهور شدن را ندارد و در مقابل صادق زیباکلامِ غرب‌زده لیبرال،  تمام‌قد از حق احمدی‌نژاد مبنی بر شرکت در انتخابات دفاع می‌کرد. بنده که از مرداد۸۴ که دولت اصولگرای آقای احمدی‌نژاد بر سر کار می‌آید تا اکنون یکسره از عملکرد ایشان انتقاد کرده بودم، حالا از حق نامزدی وی برای شرکت در انتخابات به دفاع برخاسته بودم و در مقابل آنان که دور سر وی هاله نور رؤیت کرده، او را ملقب به معجزه هزاره سوم کرده و روح شهید رجایی را در وی می‌دیدند، ایشان را فاقد صلاحیت تشخیص داده بودند.

احمدی‌نژادی که اصولگرایان وی را اسوه ساده‌زیستی، مبارزه با اشرافیت، احیاء کننده ارزش‌های اصیل انقلاب و ... می‌خواندند، حالا حتی صلاحیت نامزدی ریاست جمهوری را هم ندارد. احمدی‌نژادی که برخلاف روسای جمهور پیشین(مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سید مظلوم) که بزدلانه مرعوب غرب و آمریکا بودند، فریاد بر سر سردمداران کاخ سفید کشیده و در سازمان ملل نظریه مدیریت جهانی به رهبری ایران اسلامی را سر داده بود.

جنابان رامین و مصباحی‌مقدم تلاش می‌کردند که این چرخش ۱۸۰درجه را برای دانشجویان توجیه نمایند و هر دو بنده را متهم می‌کردند به فرصت‌طلبی و فریب دانشجویان. وضع آقای رامین «جالب‌تر» بود، ایشان با همان سرعتی که سعی می‌کردند از احمدی‌نژاد فاصله بگیرند با همان سرعت تلاش می‌کردند خودشان را به جناب  ابراهیم رئیسی نزدیک  کنند. با همان شدتی که در نشان دادن درستی تصمیم شورای نگهبان مبنی بر صلاحیت نداشتن رئیس سابقش سخن می‌داد، با همان شدت شایستگی‌های آقای رئیسی را برای دانشجویان تشریح می‌کردند و بالاخره هم ایشان و هم جناب مصباحی‌مقدم به دانشجویان یادآور می‌شدند فریب «هوچی گری»های زیباکلام را نخورند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.