به گزارش جماران، جعفر شیرعلی نیا نویسنده و پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی طی یادداشتی در کانال تلگرام خود نوشت:

1.  فروردین 1367 در آخرین بهار جنگ ارتش عراق در یک غافلگیری عجیب فاو را از ایرانی ها پس گرفت و ورق جنگ را برگرداند. (این ماجرا درس های زیادی دارد که در فرصت دیگری به آن خواهم پرداخت.) در میان دلایلی که سردار غلامعلی رشید از فرماندهان ارشد سپاه در دفترچه یادداشتش نوشته است یک دلیل جالب را چنین ذکر کرده است:«لوث شدن تصمیم گیری های ما در طول 26 ماه در مورد آماده باش ها در فاو». یعنی از بس در دو سالی که فاو در دست ایران بود مدام آماده باش داده بودیم و نیروها را ترسانده بودیم که هشدار حالتی عادی پیدا کرده بود و کسی جدی نمی گرفت.

2.  چند روز پیش یک فایل صوتی از حاج حسین یکتا  برایم فرستادند. او رزمنده سال های جنگ است که تا مدتی پیش سال ها با امکانات فراوان مشغول ساماندهی و برنامه ریزی بلند مدت برای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بود. حتما این فایل را گوش کنید من در این جا به چند نکته از این فایل اشاره می کنم:

« این یک ماهه همه کارهایتان را تعطیل کنید.»

« ریشه تون را می کنند اگر این دفعه بیاند، ریشه تونو می کنند، ریشه تونو می کنند، این چوب این خط.»

« تو رو خدا برای انتخابات وقت بگذارید»

«پلاکارد بزنید در بسیج دانشجویی (بنویسید) به مناسبت انتخابات برای آن که دل ولی خدا راضی بشه، لبخند به لبش بیاد، اذن اجازه خدا داده شود...کسی بیاید که به داد مستضعفین برسد...ما امشب دعای توسل داریم. 30 روز توسل.»

«معرفت و بصیرت بدید به بچه ها برید تو خوابگاه ها، برید تو اتاق ها...»

3.  برخی سال هاست این گونه سخن می گویند. این که هربار هر مساله ای را به مرگ و زندگی تبدیل کنید، هر موضوعی را به دعای توسل و اهل و بیت خدا گره بزنید آسیب زننده است. همین کارها در انتخابات 84 انجام شد و بعد جشن گرفتند که خدا خواست و آن چه باید محقق شد اما نتیجه اش چه شد؟ از ان روز ها ١٢ سال می گذرد و اگر همت شان صرف کودکان ٨ سال می شد الان جوانانی ٢٠ ساله و کاربلد بودند. چنان سخن می گویید که گویا صهیونیست های دو آتشه نامزد ریاست جمهوری هستند و اگر روی کار بیایند ریشه بسیجی ها را می کنند. هیچ اندیشیده اید اگر بسیجی ها حرف های شما را باور کنند و بعد در انتخابات هم شکست بخورند و مدام گمان کنند بناست ریشه شان را بکنند، چه بلایی سر کشور می اید؟ 

4.  نکته آخر این که به روایت یکی از همین دوستان مدتی پیش از انتخابات سال 92 جمعی با عنوان جبهه انقلاب اسلامی که حاج حسین یکتا نیز از بزرگان آن جمع بود با یکی از بزرگان نظام دیدار کردند و حرف حکیمانه و دوراندیشانه ای با این مضمون شنیدند که مبادا  هم وغم جبهه انقلاب اسلامی  مسایل زودگذری مانند انتخابات ریاست جمهوری شود.

5.  اگر ریشه ها قوی باشد بیرون آوردنش به سادگی میسر نیست. 

6. این همه آماده باش اصل قضیه را لوث می کند. آن وقت در موقعیتی که به آماده باش نیاز داریم کسی جدی نمی گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.