یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت اینستاگرامی:

نوشته ابتکار به مناسبت اول فروردین

در قانون برنامه ششم عاقبت با وجود مخالفت فراوان، تجارت چوب جنگل های طبیعی با حذف قرار دادهای بهره برداری طی سه سال ممنوع شده است.

معصومه ابتکار در اینستاگرام خود از وظیفه سازمان جنگل ها و مراتع برای عملیاتی کردن حفاظت از جنگل ها در اساس برنامه ششم توسعه نوشت.

به گزارش جماران، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در یادداشت خود آورده است:

از سال ٩٢ و با آغاز به کار دولت رییس جمهور روحانی، پیگیر محدودیت برداشت تجاری از درختان جنگل های هیرکانی بودیم. سازمان حفاظت محیط زیست به خاطر ضرورت حفاظت این جنگل ها و جنگل های زاگرس تلاش کرد. در قانون برنامه ششم عاقبت با وجود مخالفت فراوان، تجارت چوب جنگل های طبیعی با حذف قرار دادهای بهره برداری طی سه سال ممنوع شده است.

سازمان جنگل ها و مراتع باید این مفاد را عملیاتی کند و ما هم نظارت خواهیم کرد و مردم هم باید دیده بانی کنند. 

اول فروردین؛ روز جهانی جنگل ها: مجمع عمومی‌ سازمان ملل متحد روز ۲۱ مارس (اول فروردین ماه) را به عنوان «روز جهانی جنگل» معرفی کرد تا نقش غیرقابل انکار جنگل‌ها در پایداری سرزمین و شادابی حیات انسان‌ها، جانوران و گیاهان بیشتر مشخص شود.

بزرگداشت این روز جهانی از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و روز جهانی جنگل‌ها، کشور‌ها را تشویق می‌کند تا در قبال سازماندهی فعالیت‌های محلی، ملی و بین‌المللی مربوط به جنگل، از جمله راه‌اندازی برنامه‌های حمایتی درختکاری و افزایش سرانه فضای سبز درختی در سطح بین‌المللی متعهد شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.