به گزارش جماران ، محمود صادقی در توئیتر خود نوشت: «ترازوی دادگستری زمانی میزان می شود که وکیل بتواند آزادانه از موکلش دفاع کند و قاضی بتواند بدون تأثیرپذیری از فشاربیرون دعوارا حل وفصل کند.

هفتم اسفند سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری گرامی باد.»

همچنین وی در اینستاگرام خود نوشت: « به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلا

سالروز استقلال کانون وکلا را، به جامعه بزرگ حقوقی کشور، اعم از وکلای محترم و قضات شریف دادگستری و استادان حقوق تبریک می گویم.

بی تردید ترازوی عدالت زمانی میزان خواهد شد که هر کس درجای خود قرار گیرد. 

وکیل دادگستری بتواند از حقوق موکل خود در همه مراحل دادرسی دفاع کند و قاضی را در تشخیص حق یاری دهد و قاضی دادگستری بتواند دعوا را بر اساس موازین حقوقی بدون اینکه متأثر از فشارهای بیرونی باشد حل و فصل کند. 

باکمال تأسف، امروزه نگرانی از تعرض به استقلال نهاد قضاوت بیش از استقلال نهاد وکالت است. 

شأن قضاوت که در فقه ما از شؤون ولایت محسوب است، در اثر مداخلات بعضی نهادهای غیرپاسخگو، در معرض هتک قرار گرفته است.

بعضی از متهمان از حق دسترسی به وکیل مستقل محروم میشوند و در مواردی حتی از اجرای احکام برائت قطعیت یافته ممانعت بعمل می آید.

از رئیس محترم قوه قضائیه، که برابر قانون اساسی باید پشتیبان حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی باشد، انتظار میرود از استقلال و شأن والای قضاوت و وکالت در مراجع مختلف حقوقی، کیفری و دادسراهای عمومی و انقلاب به نحو شایسته حمایت کند. 

اینجانب بعنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دراجرای سوگندی که برای اجرای قانون اساسی خورده ام خود را متعهد به حمایت توأمان از استقلال نهاد وکالت و نهاد قضاوت، بعنوان دوبال شاهین عدالت، می دانم و در طول دوره نمایندگی از هیچ کوششی در این راه دریغ نخواهم کرد. و من الله التوفیق و علیه التکلان

محمود صادقی 

نماینده مردم شریف تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.