به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

وَ یُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَ الْمَلائِکَةُ مِنْ خِیفَتِهِ وَ یُرْسِلُ الصَّواعِقَ فَیُصِیبُ بِها مَنْ یَشاءُ وَ هُمْ یُجادِلُونَ فِی اللَّهِ وَ هُوَ شَدِیدُ الْمِحالِ »

و رعد به ستایش وفرشتگان از بیم او تسبیح گویند، صاعقه‌ها می‌فرستد و هر که را خواهد دچار آن کند، با این همه آنها در باره خدا مجادله می‌نماید و او سخت گیر است. (رعد/13)

نشانه های خدا را در تک تک صحنه های زندگی ببینیم؛ صاعقه و زلزله و... آیات آشکار خداوند است. ذات باریتعالی را در پستی ها و بلندی های زندگی، عزت ها و ذلت ها، خوشی ها و ناخوشی ها نیز می توان مشاهده کرد.

در تمام لحظات زندگی نباید فراموش کنیم که خداوند اگرچه به فرموده آیه شریفه، سخت گیر است و عقاب را در پی کفر و ستم نازل می کند؛ اما در عین حال به شهادت قرآن رحمان و رحیم است و درِ رحمتش هیچ گاه به روى بندگان خود بسته نمی شود. 

پس ما نیز در زندگی فردی و اجتماعی خویش، رحمانیت و گذشت و بخشش را در کنار قاطعیت سرلوحه رفتارمان قرار دهیم. 

فراموش نکنیم که مشکلات و سختى گرچه به ما آسیب میزنند ولى شاید در آنان حکمتهایى باشد که ما از آن غافلیم؛ پس اموراتمان را به خدا واگذار نماییم زیرا که او آگاه تر از خودمان نسبت به احوالمان است. «فَسَتَذْکُرُونَ مَا أَقُولُ لَکُمْ وَأُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ»( پس به زودى آنچه را به شما مى‏ گویم به یاد خواهید آورد و کارم را به خدا مى‏ سپارم خداست که به [حال] بندگان [خود] بیناست) (غافر/44)

پ.ن: عکس از نشنال جئوگرافیک

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.