به گزارش جماران ، محمد رضا عارف در اینستاگرام خود نوشت: "جزییات طرح دو فوریتی تامین امنیت مراسم های رسمی؛

قرار نیست پیش نویس طرح قانون شود، سعه صدر داشته باشیم.

در رابطه با طرح دو فوریتی مقابله با برهم زنندگان مراسم رسمی عرض میکنم که این مسئله مدت ها مطرح بود که چرا باید عده ای خودسر خود را محور عالم بدانند و جلسات قانونی یا عرفی که نیازی به مجوز ندارند را برهم بزنند؟

پیام این طرح این است که این مسئله را جرم تلقی کنیم. از آنجایی که شرایط منطقه شرایط حساسی است و به انتخابات نزدیک می شویم بحث روی دو فوریت آن بود. پیش نویس آن نیز به امضا رسید اما پیش نویسی که به امضا رسیده با آن چیزی که در صحن آمده اختلافاتی دارد و مسائلی باید اصلاح شود اما در مجموع پیام آن این است که هیچ کس حق ندارد با برنامه مجوزدار برخورد کند. 

چیزهایی به آن اضافه شده که برخی دلسوزان در فضای مجازی مطرح می کنند. البته باید سعه صدر داشته باشیم و در نظر بگیریم که این یک پیش نویس است. اینکه رقبا در تیترهای روزنامه هایشان چیزهایی بزنند طبیعی است اما در داخل خانواده اصلاح طلب چرا؟ باید حرمت ها را حفظ کنیم چقدر در گذشته به خاطر این برخوردها هزینه دادیم. چقدر بخاطر این برخوردها عذرخواهی و حلالیت طلبیده شد. باید سعه صدر داشت. بارها گفته ایم تصمیمات عموما جمعی است و پیروی خرد جمعی. خود من هم اصولا بنا نیست امضا کنم. البته به جز موارد استثنایی که آن را هم دوستان تشخیص می دهند. همه کارها نباید به یک نفر ختم شود. امیدواریم رفتارمان در فراکسیون امید منجر به این مسئله شود. 

تاکید مى کنم طرحی که بناست دو فوریت آن مطرح شود اگر دیروز به صحن می آمد طبق آیین نامه باید روز شنبه مطرح می شد که مجلس تعطیل است، اگر یکشنبه هم بحث مطرح شود بودجه را معطل می کند. متن نهایی این طرح آماده است و شاید اگر از نظر آیین نامه اجازه داشته باشیم آن را با متنی که در صحن است جایگزین کنیم."

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.