احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: برخی بی‌موقع خود را به وسط بازی پرتاب می‌کنند و هر نتیجه‌ای به بار آید، آن را به پای دستاوردها و افتخارات خود می نویسند، حتی اگر عواقب کار برای مملکت خراب‌تر شده باشد.

به گزارش جماران؛ احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:

اختلافی که بین اصلاح‌طلبان بر سر حضور یا عدم حضور در پای صندوق‌های رأی در 11 اسفند بروز کرده است، برای جامعه بی‌معنا و بی‌اثر، برای اصولگرایان مایۀ تفریح و سرگرمی و برای خودشان اسباب نقاری تازه و بی‌دلیل است.

با حضور یا عدم حضور آنها در انتخابات، قرار نیست هیچ اتفاق تعیین‌کننده‌ای رخ دهد. بخشی از سرمایۀ اجتماعی اصلاح‌طلبان به دلایل مختلف سوخته و بخشی دیگر به محاق رفته است. سرمایۀ سوخته را با مواضع رادیکال نمی‌توان احیاء کرد و سرمایۀ به محاق رفته نیز از طریق جنجال بر سر انتخابات بسیج نمی‌شود.

به نظرم طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان همچنان فاقد تحلیل منسجم از شرایط داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، فاقد استراتژی معطوف به نتایج بلندمدت و اسیر سیاست روزمره‌اند و همین موضوع سبب شده است که هم به نقش سلبی یا ایجابی خود بیش از اندازۀ واقعی آن بها دهند و هم در دو جهت معکوس، برای خود هزینه‌تراشی کنند.

وقتی زمان، زمان شما نباشد، هرگونه تقلا و بی‌تابی فقط کار را خراب‌تر می‌کند. برخی گمان می‌کنند در هر زمین و زمانی مسئولیتی تاریخی برای انجام عملی خاص بر دوش دارند، بنابراین بی‌موقع و بی‌جهت و بی‌پروا خود را به وسط بازی پرتاب می‌کنند و هر نتیجه‌ای هم که به بار آید، آن را به پای دستاوردها و افتخارات خود می نویسند، حتی اگر عواقب کار برای مملکت خراب‌تر شده باشد. نیمی از گرفتاری‌های جامعۀ ما در این 150 سالۀ اخیر نتیجۀ همین رفتارهاست اما به جای آسیب‌شناسی و نقد آنها، یکریز به آنها می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

به نظر من، زمانِ اکنون، زمان بازی اصلاح‌طلبان نیست همانطور که در سال 96 نبود، اما با مقداری صبر و شکیبایی و طمأنینه زمان نقش آفرینی آنها در آینده‌ای نزدیک فرا می‌رسد البته اگر تا آن موقع باقیماندۀ سرمایۀ به محاق رفتۀ خود را نیز نسوخته باشند!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.