خیلی از شماها محمدجواد حجتی‌کرمانی را نمی‌شناسید. یک‌گوله صفا است. متولد ۱۳۱۱ است. پدرش زرتشتی بوده. مسلمان شده. خودش ده‌سال در قبل انقلاب زندان بوده. اما همه وجودش مهربانی است.

به گزارش جماران؛ سید محمد علی ابطحی در کانال تلگرامی خود نوشت:

این گزارش خواندنی است به مولا:

خیلی از شماها محمدجواد حجتی‌کرمانی را نمی‌شناسید. یک‌گوله صفا است. متولد ۱۳۱۱ است. پدرش زرتشتی بوده. مسلمان شده. خودش ده‌سال در قبل انقلاب زندان بوده. اما همه وجودش مهربانی است. امروز مراسم بزرگداشت برایش در روزنامه اطلاعات بود. سفارش کرده‌بود به جای اسم بردن از من از دعایی و راشد یاد کنید. مرحوم راشد تنها آخوندی بود که شبهای جمعه در قبل انقلاب از رادیو سخنرانی مذهبی می‌کرد و حجتی‌کرمانی در زندان عاشق سخنانش بوده. کسی ده‌سال در زندان شاه باشد و سخنران رادیوی زمان شاه را این قدر دوست بدارد نشانه بی‌کینه‌ای او بود.

امروز استادمصطفی محقق‌داماد گفت اگر محمدجواد حجتی‌کرمانی رهبر انقلاب شده بود یقینا مثل ماندلا همه، حتی زندانبان‌هایش را همان روز اول میبخشید.

آیت الله حاج حسن آقای خمینی هم گفت هرکسی که هر اخلاقی داشته باشد هرچه فشار رویش بیشتر شود، ‌آن اخلاقش برجسته‌تر میشود. و حجتی هرچه زیر فشار بیشتر بوده، با صفاتر شده. تندوتیزها هم تندوتیزتر.

با دستان لرزانش وقتی رفت صحبت کند، از انتقام گیری‌ها و بی‌اخلاقی‌ها دلگیر بود. میگفت از کجابه‌کجا رسیده‌ایم.خاطره‌ای از درس امام خمینی در دهه سی گفت.

یک شاگردی اشکال غیرواردی سردرس کرده بود. حاج آقا روح الله آن روز عصبانی شده بود و گفته بود مگر اینجا معرکه‌گیری است، اینجا جای درس و بحث است.

فردای آن روز که امام آمده بود برای تدریس، قبل از درس خیلی ناراحت به همه شاگردان خطاب کرده بود که امان از نفس اماره. آن روز برمن مسلط شد و از شاگردانش عذرخواهی کرده بود. بعد حجتی گفت این کجا و این روزها که حرفی که به دشمن نباید گفت به دوستان به صورت علنی میگویند یک بیت از قصیده‌ای را که خطاب به رهبر انقلاب سروده بود را شروع به خواندن کرد که فوری گفت استغفرالله. به رییس روزنامه اطلاعات قول دادم، سیاسی حرف نزنم. یکی دوبار دیگر هم استغفرالله شد.

آخرش هم رهبر اول و دوم را تأیید کرد و گفت براساس قانون اساسی رهبر باید مجتهد، مدیر و مدبر باشد. اما کجا گفته رهبر باید آخوند باشد؟ و رو به حسن آقا کرد گفت اگر یک کت وشلواری با کراوات این شرایط را داشت نمی‌تواند رهبر شود؟حسن‌آقا چیزی نگفت. ولی خودش پاسخ داد که میتواند.

مجید انصاری اشاره خوبی کرد که این چهره‌ها با این سوابق انقلابی در صداوسیما قاچاق هستند.

 

نکوداشت محمدجواد حجتی کرمانی-2

 

به آقای حق‌شناس کنارم گفتم که ولی تا دلت بخواهد بی‌هویت‌های انقلابی‌نما در صداوسیما جولان میدهند.

چندی پیش رفته بودم دیدن حجتی درخانه محقرش. این فایل را ضبط کردم 

آقای دکتر صالحی خلف خوبی برای دعایی است که چنین مجالسی برگزار میکند.

حجم ویدیو: 29.98M | مدت زمان ویدیو: 00:01:39
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.