برخورد با بانوان فوتبالدوستی که قصد داشتند برای تماشای بازی ایران و لبنان به ورزشگاه رضا (ع) در مشهد بروند با واکنش های گسترده ای همراه شده است.

به گزارش جماران؛ مجتبی توانگر نماینده تهران در حساب توییتر خود نوشت: «‌دختران برای تماشای فوتبال بلیت خریدند ولی سهم‌شان گاز فلفل شد! 

این اقدامات جز هزینه‌تراشی در داخل و خارج نتیجه دیگری ندارد. در اولین فرصت سوال از وزیر ورزش را ثبت می‌کنم. باید پاسخگوی این حادثه باشد.

 اگر نمی‌توانید در مدار قانون وظیفه‌تان را انجام دهید بهتر است بروید!»

 

به گزارش جماران؛ جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، نیز در حساب توییترش نوشت: «ضمن ارادتی که به آقایان وحیدی و سجادی وزرای محترم کشور و ورزش دارم، روز یک‌شنبه ۱۴ فروردین، در مورد اتفاقات تلخ ‎ورزشگاه ‎مشهد سوال خود را مطرح خواهم کرد.

باید یکبار برای همیشه بساط این رفتارهای ناپسند که باعث از بین رفتن اعتماد و ایجاد دستاویز برای ضد انقلاب می‌شود، جمع شود.»

 

 

 

 واکنش دادستان کل کشور به حوادث مشهد: عذرخواهی کافی نیست

دادستان کل کشور گفت: اتفاقات بازی روز گذشته ایران و لبنان در مشهد نشان می دهد که ضعف مدیریت وجود داشته و بنده به سهم خودم از بانوان عذرخواهی می‌کنم. امیدواریم در آینده شاهد این گونه نواقص و مسائل نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در گفت و گو با رادیو تهران در رابطه با حواشی و اتفاقات بازی روز گذشته ایران و لبنان در مشهد، بیان کرد: گزارش اتفاقات این بازی به دستم رسیده است. اولا مسئولان امر باید برای این بازی تدبیر می‌کردند و اگر چنانچه جایگاهی متناسب با خانم‌ها وجود داشته و شرایط برای فروش بلیت به خانم‌ها فراهم بوده، قطعا باید متناسب با فروش بلیت برای بانوان ظرفیت و جایگاه مناسب را آماده می‌کردند.

وی افزود: اگر شرایط برای حضور خانم‌ها به ورزشگاه وجود نداشته از ابتدا باید بلیت نمی‌فروختند. اینکه بلیت فروخته شود و بعد مانع حضور افراد به ورزشگاه شوند، قابل قبول نیست و برای این اتفاق نه تنها عذرخواهی کافی نیست بلکه باید وجوه اخذ شده بابت فروش بلیت به افراد بازپس داده شود و از آن‌ها عذرخواهی جدی شود. 

دادستان کل کشور گفت: ظرفیت ورزشگاه و جایگاهی که برای خانم پیش بینی کرده بودند از قبل مشخص است و بایستی مسئولان مدیریت می‌کردند و این اتفاق نشان می‌دهد که ضعف مدیریت وجود داشته و بنده به سهم خودم از بانوان عذرخواهی می‌کنم. امیدواریم در آینده شاهد این گونه نواقص و مسائل نباشیم.

 

دستور رئیسی به وزیر کشور برای رسیدگی به حوادث مشهد و بی احترامی به بانوان

در پی ارایه گزارشی از حواشی پیش آمده در مسابقه فوتبال دیروز ایران و لبنان در مشهد در خصوص فرآیند فروش بلیط، عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی ابلاغی ستاد کرونا در رعایت سقف مجاز تماشاچیان و تضییع حقوق برخی از شهروندان خصوصا بانوان که برای تماشای مسابقه، بلیط تهیه کرده بودند، رئیس جمهور، وزیر کشور را برای بررسی دقیق موضوع، انجام اقدامات لازم و ارائه گزارش موظف نمود.

 

انتقاد شدید قالیباف در پی برخورد با بانوان فوتبالدوست در مشهد و وعده وی برای برخورد با سوءمدیریت ها

رییس مجلس نوشت: رفتار غیرمنطقی و دور از شأن در مواجهه با بانوان محترم که ناشی از کاستی‌های مدیریتی و تصمیم گیری‌های شتابزده بود، عموم مردم را متأسف و متأثر کرده است.  کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مأمور شده است تا با قید فوریت و با احضار مسئولان خاطی، به این سوء مدیریت رسیدگی کند و زمینهٔ استیفای حقوق بانوان محترم و ارجمند را فراهم نماید.

 

 

در شهر امام رئوف، زدن اسپری فلفل به صورت زنان وهن حرم است

آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات نوشت: اینکه به بهانه «احتمال» رخداد گناه در هنگام تماشای مسابقه فوتبال، از ورود دخترانی که از مجاری رسمی و قانونی بلیت خریده‌اند، به ورزشگاه جلوگیری شود و به‌جای تکریم آنها، با انجام فعل حرام، به صورتشان اسپری فلفل پاشیده شود، با کرامت انسانی، عقل و موازین شرعی همخوانی ندارد. مرحوم شهید بهشتی می‌فرمود: از نرده‌بان حرام نمی‌توان به بام سعادت رسید.  مشهد شهر امام «رئوف» علیه السلام است، این برخوردها موجب وهن حریم رضوی است.

 

photo_2022-03-30_15-37-49

 

اعتراض سخنگوی دولت به ممانعت از ورود زنان به استادیوم

سخنگوی دولت از بررسی موضوع جلوگیری از ورود بانوان به استادیوم در جریان بازی ایران و لبنان در جلسه هیئت دولت خبر داد.

 

توییت انسیه خزعلى

 

واکنش  معاون امور زنان ریاست جمهورى به برخورد با زنان در مشهد

انسیه خزعلى: پیگیر برخورد با مسببان این ماجرا با همراهی مسئولان اجرایی هستیم.

 

 

محمدرضا عارف: ادعای دولت در حفظ کرامت انسانها صرفا در حد شعار است

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: متاسفانه حلاوت و شیرینی برد تیم ملی مقابل لبنان با برخوردهای صورت گرفته با بانوان کشورم که حق طبیعی آنها برای حضور در ورزشگاه سلب شد تلخ گردید و نشان داد ادعای دولت در حفظ کرامت انسانها صرفا در حد شعار است. 

اینگونه برخوردهای سلیقه ای میتواند  باعث انزوای کشورمان در عرصه بین الملل بویژه در حوزه ورزش شود. 

رئیس جمهور محترم از بانوان دلجویی و با خاطیان این فاجعه در هر مقامی هستند برخورد کند./ اصلاحات نیوز

 

 حسین مرعشی: رئیسی با وزیر ورزش و استاندار خراسان رضوی برخورد کند

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران: با توجه به فضای حاکم بر مشهد مقدس که تحت تاثیر افکار برخی جریات خاص و توام با سخت‌گیری‌های نابجای مذهبی از سوی مسئولان این شهر است، مسئولان ورزش کشور و استان خراسان رضوی باید پاسخ دهند که چرا با مصالح کشور و فوتبال ایران این‌گونه برخورد می‌کنند؟

مسئله خیلی روشن است. متاسفانه برگزاری هر رویداد فرهنگی و اجتماعی در مشهد با ریسک مواجه است و مسئولان ورزشی باید به این نکته توجه می‌کردند.

با تاسف از برخوردهای صورت گرفته با زنان خواهان تماشای بازی تیم ملی در مشهد، به نظر من رئیس‌جمهور محترم باید بدون تانی و درنگ با وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان برخورد کند./ جماران

 

وزیر کشور: با خاطیان ورزشگاه مشهد برخورد جدّی می‌شود

احمد وحیدی در واکنش به اتفاقات بازی ایران با لبنان در مشهد: حواشی پیش آمده در مسابقه فوتبال ایران و لبنان که روز سه‌شنبه در مشهد رخ داد، با جدیت بررسی و با افرادی که در این زمینه مرتکب تخلف شده‌اند و همچنین با افرادی که شیرینی این پیروزی و رفتن ایران به جام جهانی را به کام مردم ایران تلخ کردند، برخورد جدی صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.