زندی، خبرنگار نفت و انرژی نوشت: عراق جایگاه دوم ایران در اوپک را تصاحب کرده است و همین طور پیش می رود. حالا هی در احیای برجام و رفع تحریم ها تعلل کنید! باور کنید صنعت نفت سرمایه گذاری فوری می خواهد.

به گزارش جماران؛ رضا زندی، خبرنگار حوزه نفت و انرژی، در حساب توییتری خود نوشت: «اینکه وزیرخارجه در کنفرانس عراق کجای عکس بایستد مبیّن جایگاه ایران نیست.اما اینکه سر بجنبانید و ببینید عراق در توسعه میادین نفت و گاز، که نهایتا تبدیل به ثروت ملی می شوند،از ایران پیشی گرفته و جایگاه دوم ایران در اوپک را تصاحب کرده است و همینطور پیش می رود موضوع با اهمیتی است.

‌عراق قرارداد ٢٧ میلیاردد دلاری با توتال امضا کرد. ۳ میلیارد دلار صرف تزریق آب و بهبود استخراج نفت از میادین فعلی می شود. ٢ میلیارد دلار صرف ساخت یک پالایشگاه گازی می شود تا در فاز اول۳۰۰ میلیون فوت مکعب در روز گاز تولید کند و نهایتا به ٦٠٠ میایون برساند. افزایش تولید نفت ‌میدان رتاوی از ۸۵ هزار بشکه در روز به ۲۱۰هزار بشکه و ساخت نیروگاه تجدید پذیر از دیگر پروژه های سرمایه گذاری توتال در عراق است.

حالا هی در احیای برجام و رفع تحریم ها تعلل کنید! باور کنید صنعت نفت سرمایه گذاری فوری می خواهد. امسال ٢٠٠ میلیون متر مکعب کمبود گاز داریم. سال بعد…»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.