به گزارش جماران؛ پرویز اسماعیلی، سفیر ایران در کرواسی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«امروز «عید پاک» یا همان «جشن ایستر» (Easter Sunday) بود که برای مسیحیان دنیا روزی بسیار مهم و یادآور عروج حضرت عیسی مسیح (ع) به آسمان‌ها است. در کشورهای مختلف مراسمی به همین مناسبت برگزار می‌شود؛ از جمله هدیه دادن به یکدیگر و کمک به نیازمندان و ...

زمان برگزاری جشن ایستر هر سال بین روزهای ۲۲ مارس تا ۲۵ آوریل متغیر است. اولین یکشنبه بعد از ماه کامل و در ادامه اعتدال بهاری، جشن ایستر محسوب می‌شود.

از مدتها پیش در کرواسی هم بحث بود که در عید پاک مردم به نیازمندان (نیازمند به هر دلیل و از جمله کسانی که اخیرا بخاطر کرونا و زلزله درآمدشان از دست رفته) توجه و کمک کنند. خوشبختانه استقبال مردم هم خوب بود.

در زاگرب یک مجموعه خیریه هم، در امتداد همان مجموعه معروف «مادر ترزا» (آشپزخانه بی سرپناهان زاگرب در خیابان یوکیچوا) فعال است. با هماهنگی قبلی و به نمایندگی از هموطنان ایرانی مقیم کرواسی ظهر یکشنبه به آنجا رفتم و همراه با خواهران روحانی و خیرین، غذا (که با تلفیق سبک غذای ایرانی و سنتهای پایان روزه مسیحیان و با مشارکت برخی ایرانیان عزیز و کارکنان سفارت تهیه شده بود) و هدایایی بین نیازمندان توزیع کردیم. همنوعانی نجیب و محترم، که در میانشان افراد تحصیلکرده و دانشگاهی از ملیت ها و مذاهب مختلف نیز یافت می شدند.

به سعدی شیرین گفتار افتخار می کنیم؛ که برای همه تاریخ و ملل، «انسان بودن» را چنین کوتاه و گویا تفسیر فرمود:

بنی آدم اعضای یک پیکرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

photo_2020-04-13_04-47-19

photo_2020-04-13_04-47-22

(یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹)»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.