دلیل تاسف معنادار رئیس فیفا بعد از گل پنجم روسیه چه بود؟ + فیلم

رئیس فیفا پس از به ثمر رسیدن گل پنجم روسیه به عربستان سر خود را به شکل معناداری تکان داد. از تصاویری که کارگردان تلویزیونی از او شکار کرد این گونه برداشت می شد که اینفانتینو از این نتیجه راضی نیست!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، رئیس فیفا در لحظاتی که تمام ورزشگاه لوژینسکی غرق در شادی و هیجان بود، در آخرین دقیقه بازی به شکلی معنادار از دریافت گل پنجم ناراحت شد. البته مسلما برای رئیس فیفا نتیجه 4 -0 با 5 -0 یا حتی پیروزی، تساوی یا شکست عربستان اهمیتی نداشته است، اما این که چرا این نتیجه غیرمعمول ناخرسندی او را در پی داشت به تصمیمات گذشته او بر می گردد.

اینفانتینو بعد از ماجرای پرفراز و نشیب فساد در فیفا، ریاست این نهاد را در حالی در اختیار گرفت که پیش از این فوتبال دوستان تنها چهره او را هنگام برداشتن گوی های قرعه کشی ها در لیگ قهرمانان اروپا می دیدند. اینفانتیو بعد از نشستن روی سکوی ریاست فیفا اعلام کرد که یکی از اهداف او گسترش فوتبال در کشورهای توسعه نیافته است.

با این هدف، او اعلام کرد که در نظر دارد تعداد تیم های حاضر در جام جهانی را از 32 تیم به 48 تیم افزایش دهد. تصمیمی که مطابق انتظار موافقان و مخالفانی داشت. موافقان به این استدلال که افزایش تعداد تیم های حاضر در جام جهانی علاوه بر رونق اقتصادی بیشتر باعث افزایش انگیزه در کشورهای توسعه نیافته می شود، از کلیات این طرح ابراز رضایت کردند. از سوی دیگر مخالفان، کاهش سطح کیفی رقابت ها را به عنوان دلیل مخالفت خود اعلام می کردند. از دیگر دلایل مخالفت حضور تیم های آسیایی،  نتایج ضعیف  آسیایی و آفریقایی هاست که باعث شده کیفیت فنی فوتبال در دیدارهایی که این تیم ها حضور دارند به نسبت دیدارهای تیم های اروپایی و آمریکای جنوبی به شدت کاهش پیدا کند.

48 تیمی شدن جام جهانی به معنای افزایش حضور 16 تیم در جام جهانی است و این 16 سهمیه اضافی طبیعتا همانند 32 سهمیه قبلی بین قاره ها پخش می شود. در این صورت می توان انتظار داشت که حداقل 5 سهمیه از این 16 سهمیه اضافی به تیم های آسیایی و آفریقایی اختصاص پیدا کند. اینفانتیو که سرسختانه از پیشنهادش درباره افزایش سهمیه ها دفاع می کند، امیدوار است تیم های ضعیف تر آسیایی و آفریقایی بتوانند نتایج قابل قبولی کسب کنند تا او بتواند از طرحش دفاع کند، اما با نتایجی مانند آنچه عربستان در دیدار افتتاحیه رقم زد مسلما جایی برای دفاع از این افزایش سهمیه وجود نخواهد داشت و تاسف اینفانتینو نیز به همین مساله مربوط بوده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید