گفت و گوی جی پلاس با سرمربی بسکتبال مهرام:

مصطفی هاشمی: خیلی ها پتروشیمی را فینالیست می دانستند/ سالن ماهشهر بعد از سه سال با حضور ما پر شد!

سرمربی مهرام معتقد است حضور مهرام در ماهشهر پس از سه سال این سالن را پر کرد که البته تیم جوانش را هم تحت فشار مضاعفی قرار داد.

لینک کوتاه کپی شد

مهرامی ها در حالی برای بازی پنجم نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال به ماهشهر سفر کرده بودند که از هوای گرم آنجا سهمیه فینال را سوغات آوردند و به قهرمان دوسال گذشته لیگ برتر یعنی پتروشیمی اجازه ندادند راهی مرحله نهایی شود.

پیروزی در این مسابقه در کنار حساسیت های عادی، برتری مصطفی هاشمی برابر رقیب دیرینه اش یعنی مهران شاهین طبع هم بود. اتفاقی که بیش از همه در نیمه دوم افتاد و سرمربی مهرام توانست بازی باخته را برابر حریف و هزاران تماشاگرش، به برد تبدیل کند.
 

مصطفی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، درباره پیروزی تیمش در نیمه دوم و تبدیل بازی باخته به برد در این نیمه توضیح می دهد: «فکر می کنم بعد از آخرین باری که ما به ماهشهر رفته بودیم، دیگر این سالن چنین جمعیتی را به خودش ندیده باشد. آن جمعیت جو سنگینی را بر بازی حاکم کرده بود و بازیکنان من با این شرایط آشنا نبودند. همین عامل هم باعث شد تا علاوه بر حساسیت های بازی، بخش دیگری از توانایی شان هم صرف وفق دادن خود با این شرایط شود که همین به برتری حریف در نیمه اول انجامید.»

سرمربی تیم بسکتبال مهرام در پاسخ به این سوال که "آیا یارگیری نزدیک بازیکنان پتروشیمی با خارجی های تیمش، دلیل عملکرد ضعیف مهرام در نیمه اول بود" اینطور اظهار نظر می کند: «این موضوع دیگر جزء قواعد بازی است که بازیکنان باکیفیت، یار مستقیم داشته باشند و یارگیری شوند. مهم این است که شما برای این کار راه حل داشته باشی و بتوانی از این شرایط خارج شوی.»

او ادامه می دهد:« در نیمه دوم اگر چند شوت اول را کنار بگذاریم، بعد از اینکه بازی برابر شد، تیم ما بیشتر خودش را پیدا کرد و به عبارتی حواسش جمع شد.  مهمتر از همه، در تیم ما تمام بازیکنان در جریان بازی بودند. یعنی چرخش بالای توپ بین تمام بازیکنان، همه را در بازی درگیر می کرد و باعث می شد همه امتیازگیری کنند.»

پرافتخار ترین مربی لیگ برتر درباره عملکرد خوب بازیکنان ایرانی اش و عملکرد بهتر آن ها نسبت به همتایان خود در تیم حریف نیز به جی پلاس می گوید: « خدا را شکر می کنم که تلاش و تمرینات بسیار زیادمان نتیجه داد و ثمره اش را در این بازی ها دیدیم. من سعی کردم که بازیکنانم همیشه احساس برد داشته باشند. ممکن هم بود ببازیم و کما اینکه در دو مسابقه هم به پتروشیمی بازی را واگذار کردیم اما این حس برد باید در تیم وجود داشته باشد که حالا این اتفاق افتاده است.»

در این مسابقه، خارجی های پتروشیمی بیش از بازیکنان خارجی مهرام امتیاز کسب کردند و تفاوت دو تیم، نهایتا در عملکرد بازیکنان ایرانی شان بود. هاشمی در این باره توضیح می دهد: «همان طور که گفتم توپ باید در زمین و بین تمام بازیکنان بچرخد. درست است که یکی 30 امتیاز می گیرد و یکی 20 و یکی هم 4 اما آن 30 امتیازی حق ندارد 4 امتیاز دیگری را هم بگیرد. همین چهار امتیازها و چرخش توپ هاست که باعث برد شما می شود.

سرمربی مهرام درباره آغاز سری پنجگانه فینال لیگ برتر بسکتبال کشور که از روز دوشنبه و جدال با شهرداری تبریز آغاز می شود نیز می گوید: « فینال به خودی خود رقابت سختی است و قطعا تیمی که به این مرحله رسیده هم شرایط بسیار خوبی دارد.»

او با اشاره به اینکه خیلی ها برنده جدال مهرام و پتروشیمی را قهرمان لیگ می دانستند، ادامه داد: « بالاخره تبریز هم فینالیست است و آن ها هم به عنوان تیم حاضر در این مرحله خودشان را قهرمان می دانند. بازی آسان در این مراحل وجود ندارد و باید دید در سری پنج گانه فینال چه اتفاقی می افتد.

مصطفی هاشمی درباره اتفاق های حاشیه ای در ماهشهر و انتشار اخباری مبنی بر پرتاب اشیا به زمین و حمله به اتوبوس مهرام نیز به جی پلاس، توضیح داد: «بیشتر ترجیح می دهم درباره مسائل فنی صحبت کنم و وارد این موارد نشوم. ورژ آبکاریان و دیگر مسئولان خودشان آن جا بودند و همه چیز را دیدند. حالا دیگر تصمیم گیری با خود آنهاست و بهتر است من به آن ورود نکنم.»

به گزارش جی پلاس؛ مهرام روز پنج شنبه در پنجمین دیدار نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال پتروشیمی را از پیش رو برداشت و راهی فینال شد. فینالی که اولین مسابقه اش دوشنبه (پس فردا) در تبریز برگزار می شود.

دیدگاه تان را بنویسید