ونگر رکورددار بیشترین مربیگری در لیگ برتر انگلیس شد

سرمربی فرانسوی تیم آرسنال رکوردار بیشترین مربیگری در لیگ برتر انگلیس شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، آرسن ونگر سرمربی 68 ساله آرسنال که پنجشنبه هفته گذشته با هدایت تیمش برابر کریستال پالاس توانست با رکورد 810 بار مربیگری الکس فرگوسن در لیگ برتر برابری کند، شب گذشته بار دیگر روی نیمکت مربیگری تیمش نشست تا رکورددار بیشترین مربیگری در تاریخ لیگ جزیره شود.

در آخرین دیدار هفته بیست و یکم لیگ جزیره تیم های وست بروموویچ و آرسنال از ساعت 20:00 در ورزشگاه هاوتورنز به مصاف هم رفتند که در پایان با تساوی یک بر یک به پایان یافت.

این هشتصد و یکمین باری بود که آرسن ونگر در رقابت های لیگ برتر روی نیمکت مربیگری توپچی ها نشست تا بالاتر از الکس فرگوسن بیشترین مربیگری در لیگ جزیره را به نام خود ثبت کند. در این 811 مسابقه آرسنال با هدایت ونگر 468 پیروزی 198 تساوی و 145 شکست را تجربه کرده است.

در این مسابقه ،جیمز مک کلین در دقیقه 83 تک گل شاگردان ونگر را وارد دروازه وست بروم کرد. در آن سو هم جی رودریگز در دقیقه 89 از روی نقطه پنالتی گل وست بروم را به ثمر رساند، تیمشان را از یک شکست خانگی نجات داد.

ونگر که از اکتبر 1996 به عنوان سرمربی آرسنال انتخاب شده در این سال ها توانست سه قهرمانی در لیگ برتر و هفت جام حذفی را برای توپچی ها به دست آورد. 

وی همچنین این تیم را سال 2006 یک بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند اما در فینال مغلوب بارسلونا شد.

ونگر که از سال 2007 تا به امروز در فتح لیگ برتر ناکام مانده است آخرین قهرمانی اش به جام اتحادیه برمی گردد. این تیم در سال های 2014، 2015 و 2017 به عنوان قهرمانی رسید.

دیدگاه تان را بنویسید