بنزما؛ سپر بلای شاگردان زیدان!

با وجود افت محسوس در عملکرد اکثر شاگردان زین‌الدین زیدان، مهاجم فرانسوی کهکشانی‌ها بیش از سایر هم‌تیمی‌هایش مورد انتقاد واقع می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کریم بنزما هرگز یک مهاجم ششدانگ و یک ماشین گلزنی مرگبار نبوده است. او از آن دسته مهاجمانی است که سه چهار موقعیت نیاز دارند تا در یکی از آنها توپ را به تور دروازه بچسباند.

همین ویژگی‌ها کافی است بازیکنی که در پرافتخارترین باشگاه فوتبال دنیا بازی می‌کند و برای فسخ قراردادش غرامتی یک میلیارد یورویی تعیین شده به خودی خود مورد انتقاد واقع شود چه برسد به زمانی که دیگر بازیکنان هجومی رئال مادرید که اطراف بنزما بازی می‌کنند هم در اوج نباشند و این همان داستان این روزهای هموطن سرمربی کهکشانی‌ها است.

بنزما از ابتدای فصل مورد انتقاد واقع شده و حتی درخشش‌های مقطعی او نظیر گل زیبایی که در ابتدای هفته در خانه ختافه به ثمر رساند نتوانسته او را از سیل انتقادات مصون نگه دارد چرا که در مدت کوتاهی دوباره پیش آمده که او یک موقعیت خوب گلزنی را از دست داده است، مثل سه موقعیتی که در بازی سه‌شنبه شب برابر تاتنهام به هدر داد.

بنزما بازیکنی نیست که برای فریب دادن مردم تلاش کند. او با اینکه در رده‌بندی برترین گلزنان تاریخ رئال مادرید جایگاه هفتم را دارد، اعتراف کرده که تنها هدفش گلزنی نیست و گاهی اوقات بهترین حرکاتش را زمانی انجام می‌دهد که پشت به دروازه رقبا قرار دارد. حالا که موقعیت از دست رفته‌اش برابر تاتنهام سوژه‌ای برای محکومیت دورباره‌اش شده است همه منتقدان او طوری از شروع تحسین برانگیز آلوارو موراتا در این فصل در چلسی (پیش از مصدومیتش) یاد می‌کنند که گویی او دقیقاً همان کار را هم پیش از رفتنش به رئال مادرید انجام داده بود.

بنزما شیوه بازی‌اش را تغییر نخواهد داد همینطور درکش از فوتبال که دقیقاً همان چیزی است که هم‌تیمی‌ها و سرمربی‌اش زین‌الدین زیدان می‌خواهند. او در 4 بازی این فصلش برای رئال مادرید دو گل به ثمر رسانده است. این آمارها می‌گویند که او در راستای نمودار ضریب گلزنی‌اش در رئال مادرید عمل می‌کند که البته دو فصل 16-2015 با ثبت 28 گل در 36 بازی و فصل 11-2010 با ثبت 31 گل در 48 بازی، مواردی استثنا هستند.

 

 
 
 
 
 
 

 

بنابراین مشخص است که در ناکامی‌های این فصل رئال مادرید، اگر سایر بازیکنان این تیم بیشتر از بنزما مقصر نبوده باشند، گناه‌شان کمتر از این بازیکن فرانسوی نیست و حتی موقعیت بسیار خوبی که مقابل تاتنهام از دست داد هم تغییری در این واقعیت به وجود نمی‌آورد که بنزما بازیکنی است که در نقشی فراتر از یک مهاجم نوک معمولی به رئال می‌تواند به رئال خدمت ‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید