در گفتگو با جی پلاس؛

دستیار سابق برانکو:پرسپولیس به چند بازیکن تاپ برای مواقع بحرانی نیاز دارد/ باخت به الهلال تاثیری در روحیه پیش از دربی ندارد

مربی سابق پرسپولیس عملکرد سرخ پوشان را مقابل الهلال خوب ارزیابی کرد و گفت: خیلی سخت است که بازیکنان با آن فشار و بار روانی که داشتند به تیمی مثل الهلال 5 گل بزنند!

لینک کوتاه کپی شد

مصطفی قنبرپور مربی فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره عملکرد سرخ پوشان در دیدار برگشت مقابل الهلال عربستان گفت: تمام تیم هایی که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند، طبیعتا وقتی وارد این تورنمنت می شوند از یک آمادگی جسمانی و روانی خوبی برخوردار هستند. پرسپولیس نیز عملکرد بسیار خوبی در این رقابت ها داشت و شاهد بودیم آن ها بازی های بسیار خوب و قابل قبولی را مقابل حریفان سرسخت خود انجام دادند. تمام کشورهای عربی به نوعی با هزینه های هنگفتی که برای جذب بازیکنان شاخص پرداخت می کنند، سعی دارند در مقابل حریفانی مثل پرسپولیس به بهترین شکل ظاهر شوند. در کل عملکرد بچه ها را بسیار خوب دیدم.

وی افزود: بازیکنان با غیرت پرسپولیس تمام سعی و تلاش خودشان را کردند که بازی خوبی به نمایش بگذارند. اما جا دارد در اینجا به بازی گذشته آن ها نیز اشاره کنیم که با توجه به حواشی که برای شاگردان برانکو به وجود آمد، از لحاظ روانی روی ساق های بازیکنان تاثیر گذاشت و شاهد حادثه ایی بودیم که 4 گل از الهلال دریافت کردیم . 

قنبرپور در ادامه به جی پلاس گفت: اگر چه پرسپولس قدمت دارد اما صادقانه باید گفت تیمی مانند الهلال نیز قدیمی است . افتخار این را داشتم که با پرسپولیس در جام باشگاه های آسیا سال 70 در استادیوم آزادی تیم الهلال را با گل آقای کرمانی مقدم یک بر صفر شکست دهیم  و قهرمان آن جام شویم . بالاخره این تیم، تیمی بسیار حرفه ای است. فکر می کنم حواشی که برای پرسپولیس پیش آمد باعث شد که نتیجه دیدار رفت را به آن تفاضل گل به آن ها واگذار کنیم .

قنبرپور با اشاره بهعدم حضور مهدی طارمی و احمدزاده مقابل الهلال، تصریح کرد: سخت است چند بازیکن خوب و تاثیر گذار مثل طارمی و احمدزاده را در این بازی نداشته باشید و بخواهید نتیجه بگیرید. بالاخره عدم حضور این بازیکنان در این دیدار تاثیر می گذارد. بازیکنان با تمام توانشان بازی کردند. خیلی سخت است که بازیکنان با آن فشار و بار روانی که داشتند به تیمی مثل الهلال 5 گل بزنند! الهلال، تیم دست و پا شکسته ای نیست که دروازه اش به این راحتی باز شود.

مدیر آکادمی پرسپولیس درباره قضاوت داور عمانی در این دیدار گفت: قطعا داوری در این بازی تاثیر بسزایی داشت. هیچ موقع درباره داوری صحبت نکردم. اما این یک واقعیت است که داور در این دیدار تصمیم اشتباهی گرفت اما این اشتباه سهوی بود. اتفاق هایی از این دست در فوتبال رخ می دهد اما پرسپولیس نشان داد که حتی می توانست پیروز میدان باشد و  بازیکنان اصلا کم کاری نکردند و چیزی از ارزش های این تیم کم نشد . مطمنم آن ها درس های خوبی گرفتند و می توانند سال های بعد قوی تر ظاهر شوند.

قنبرپور درباره تعویض های برانکو در این دیدار به جی پلاس گفت: دو سال پیش به عنوان دستیار برانکو در این تیم حضور داشتم و از نزدیک با روحیات او آشنا هستم . هر مربی در مقابل حریفی که با آن بازی می کند ، استراتژی بخصوصی دارد. از نظر من شاید از دقیقه 60 به بعد می توانستیم تعویض های سریعتری داشته باشیم و تیم را هجومی تر کنیم. اما در هر صورت برانکو سرمربی این تیم است و تصمیم هایش قابل احترام است و حرف اول و آخر را ایشان می زند.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه آیا این تیم پتانسیل این را دارد سال آینده دوباره به این مرحله صعود کند یا خیر ، گفت: اگر می بینید از دهه 60 پرسپولیس تعریف می کنند و می گویند این دهه پرسپولیس، طلایی بود. یکی از دلایلش این است که سال ها بازیکنان در کنار هم و از علایق هم خبردار بودند و حتی با هم رفت و آمدها خانودگی داشتند. آن عرق و تعصب باعث می شد با غیرت مضاعفی بازیکنان وارد زمین شوند.  پرسپولیس الان هم تیمی است که چند سال است این بچه ها با هم و در کنار هم بازی می کنند و ان شاالله با همدلی و یکرنگی قطعا نتیجه می گیرند. اما اگر در سال های آینده ما بخواهیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم باید از چند بازیکن تاپ استفاده کنیم بازیکنانی که بتوانند به نوعی در لحظات بحرانی تیم تاثیر گذار باشند و تیم را از این شرایط خارج کنند.

قنبرپور درباره اینکه حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا می تواند در دربی 85 تاثیر گذار باشد یا خیر ، گفت: فشاری که روی بازیکنان در بازی بود، تمام شد . برانکو مربی کاملا حرفه ایی است و برنامه ریکاوری خوبی برای بچه ها دارد .بازیکنان هم باید بازی مقابل الهلال را فراموش کنند . دیدار استقلال و پرسپولیس با تمام بازی ها متفاوت است  و مطمن باشید دربی برای این دو تیم به خاطر آن حساسیت هایی که هواداران دارند مهم است و بهترین بازی را ارائه می دهند. با تمام احترامی که برای تیم استقلال قائل هستم، امیدوارم بازی بسیار تماشاییاز هر دو تیم ببینیم و زمانی که داور سوت پایان بازی را می زند پیروز میدان پرسپولیس باشد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید