جام جهانی جودوی نابینایان و کم‌بینایان ــ ازبکستان

اولین مدال طلای ایران را خیرالله کسب کرد

ملی‌پوش سنگین‌وزن تیم جودوی نابینایان و کم‌بینایان با شکست حریف انگلیسی به مدال طلای رقابت‌های جام جهانی دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رقابت‌های جام جهانی جودوی نابینایان و کم‌بینایان از روز 16 مهرماه در تاشکند ازبکستان آغاز شده است که روز گذشته سه نماینده ایران برابر حریفان خود قرار گرفتند.

محمدرضا خیرالله‌زاده ملی‌پوش وزنه 100+ کیلوگرم در این مسابقات شگفتی آفرید. وی پس از استراحت در دور اول به مصاف حریف خود از کشور ازبکستان رفت که قهرمانی جهان را در کارنامه ورزشی داشت. خیرالله‌زاده با شکست این حریف، مقابل نایب‌قهرمان پارالمپیک از کشور برزیل قرار گرفت و حریف خود را ضربه فنی کرد و فینالیست شد. وی در فینال به مصاف «جک هاجسون» از کشور انگلستان رفت که این حریف خود را نیز ضربه فنی کرد و مدال طلای سنگین‌وزن جهان را بر گردن انداخت.

امید نوری جعفری دیگر نماینده ایران در وزن 81ــ کیلوگرم در دور نخست برابر حریفی از کشور ازبکستان شکست خورد، اما برابر جودوکاری از آلمان پیروز شد و در گروه بازنده‌ها برابر ژاپن پیروز شد، اما مقابل شریف خلیل‌اف از ازبکستان شکست خورد و به مقام پنجم دست یافت.

میثم بنی‌طبا نیز در وزن 60ــ کیلوگرم در دور اول استراحت کرد و در دور دوم درحالی مقابل ازبکستان قرار گرفت که از ناحیه کتف آسیب دید و با شکست برابر این حریف خود حذف شد و از دور مسابقات کنار رفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید