حرف های سرمربیان در پایان هفته هشتم لیگ برتر هفدهم

از جدایی لوکا بوناچیچ از گسترش فولاد تا انتقاد میثاقیان به تماشاگران

سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست خبری خود حاضر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرمربیان تیم های لیگ برتری پس از نشست خبری خود حرف های جالبی زدند.

تراکتورسازی 2 - گسترش فولاد 1

گل محمدی: دلیل بردهایمان اول هواداران هستند

 یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی 2 بر یک تیم تراکتورسازی مقابل گسترش فولاد گفت: موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ها به وجود آمد. گسترش بازی خوبی انجام داد و خیلی از دقایق بازی زیبایی‌های خاص خودش را داشت. ما تیم برتر بودیم و به برتری رسیدیم.

وی افزود: بچه‌ها امروز زحمت زیادی کشیدند و با وجود مشکلاتی که برای این بازی داشتیم بازیکنان جانشین به خوبی توانستند جای خالی نفرات اصلی را پر کنند. جا دارد از هواداران تیم‌مان هم تشکر کنم که سنگ تمام گذاشتند. همیشه بردهایمان را به این هواداران تقدیم می‌کنیم و می‌گویم که دلیل بردهایمان اول این هواداران و بعد زحمت بازیکنان است.

سرمربی تراکتورسازی تصریح کرد: بازی راضی‌کننده‌ و تماشاگرپسندی را ارائه دادیم، امیدوارم در دیدارهای آینده عملکرد بهتری از این بازی داشته باشیم.

گل‌محمدی درباره مصدومیت شدید مهدی شریفی و وضعیت او خاطرنشان کرد: فعلا اطلاعی از شریفی نداریم، وضع او خوب نبود و خونریزی زیادی داشت. باید از این بازیکن تشکر کنیم چون می‌توانست در آن صحنه با بازیکن حریف درگیر نشود اما به خاطر هواداران درگیر شد. به‌طور کلی تمام بچه‌ها با جان و دل کار کردند و بازی سختی را پشت سر گذاشتیم.

وی در خصوص کارت زردهای متعددی که بازیکنان تراکتورسازی دریافت می‌کنند و احتمال محرومیت‌های آنها از دیدارهای آینده عنوان کرد: فکر نمی‌کنم کسی از بازیکنان ما محروم شده باشد، بیشتر کارت‌هایی که دریافت می‌کنیم بی‌مورد است، بازیکنان باید شرایط تیم را درک کنند، این اخطارهای بی‌مورد می‌تواند در دیدارهای آینده کار ما را سخت کند.

سرمربی تراکتورسازی  خاطرنشان کرد: زمانی که تیم ما در حمله است توپ را به راحتی از دست می‌دهیم. برای انتقال از حمله به دفاع باید بازیکنان توان خوبی داشته باشند، در این انتقال بازیکنان انرژی زیادی هدر می‌دهند، این مشکل در تیم ما وجود دارد چون توپ‌های زیادی را از دست می‌دهیم، باید روی این موضوع بیشتر کار کنیم، نباید به سادگی توپ‌ از دست داد.

بوناچیچ: تراکتورسازی از موقعیت‌های نصفه و نیمه استفاده کرد و برد

لوکا بوناچیچ پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل تراکتورسازی گفت: به بازیکنانم تبریک می‌گویم که خوب بازی کردند اما تراکتورسازی از موقعیت‌های نصفه و نیمه استفاده کرد و پیروز شد.

وی در واکنش به اینکه چرا اینقدر تیمش ضعیف نتیجه می‌گیرد و دلیل باخت امروز آنها چه بوده است، عنوان کرد: فقط در مورد مسائل فنی سوال کنید، در مورد چیزی غیر از این صحبتی نمی‌کنم. دلیل باختمان این بود که امروز ما 2 گل خوردیم و چون یک گل زدیم بازی را باختیم!

سرمربی گسترش فولاد در واکنش به اینکه آیا به کارش در این تیم ادامه خواهد داد یا نه، گفت: در این مورد می‌توانید از باشگاه سوال کنید، از شما می‌خواهم راجع به مسائل فنی بپرسید. با مطرح کردن این صحبت‌ها دنبال چه هستید؟ یک سوال مشخص مطرح کنید، چرا مثل برنامه‌های جایزه‌ای حرف می‌زنید؟

بوناچیچ با اشاره به مسائل فنی بازی تیمش با تراکتورسازی، خاطرنشان کرد: در نیمه اول کنترل بازی را کامل در دست داشتیم، یک موقعیت صددرصد از دست دادیم و یک توپ هم به تیر دروازه زدیم، در نیمه دوم با همان اداره بازی را شروع کردیم و موقعیت‌های خطرناکی هم روی دروازه ایجاد کردیم اما در یکی از حملات توپ لو رفت و همان اشتباه باعث شد که دروازه‌مان باز شود. در حقیقت دو اشتباه پشت سر هم منجر به گل تراکتورسازی شد.

سرمربی گسترش فولاد در پاسخ به این سوال که چقدر به آینده تیمش امید دارد، اظهار داشت: بازی به بازی بهتر می‌شویم و اگر هم امروز فرصت‌های دو تیم را مقایسه کنید خواهید دید کفه ترازو به نفع ما سنگین‌تر بود. امروز آن دقتی که باید داشته باشیم را نداشتیم، مخصوصا در 10 دقیقه آخر بازی که این فقط ما بودیم که فوتبال بازی می‌کردیم و حریف فقط دفاع می‌کرد.

بوناچیچ درباره اینکه چرا تیمش اینقدر روی ضدحملات گل می‌خورد، تصریح کرد: نمی‌توانم در کیفیت انفرادی بازیکنان تاثیری داشته باشم، ما کنترل بازی را در دست داریم و موقعیت ایجاد می‌کنیم در واقع حریف را ما تحت فشار قرار می‌دهیم اما روی یک اشتباه گل می‌خوریم. دنبال این نیستیم که عقب بازی کنیم بلکه می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم اما قبول دارم که روی ضدحملات گل می‌خوریم و این به خاطر اشتباهات فردی است. ما در برگشت به دفاع مشکل داریم و به خاطر همین روی ضدحملات گل می‌خوریم.

وی راجع به عملکرد آندو و اشتباهی که او روی گل اول تراکتورسازی داشت، تاکید کرد: آندو تا زمانی که توان داشت ما از عملکردش راضی بودیم، اما روی همان گل آندو نشان داد که در حال افت است و به خاطر خستگی آن اشتباه را مرتکب شد.

سرمربی گسترش فولاد در واکنش به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه خط هافبک تراکتورسازی بهتر از خط هافبک گسترش فولاد عمل کرد، گفت: اگر واقعا تراکتورسازی کنترل بازی را در دست داشت موقعیت‌های بیشتری ایجاد می‌کرد، اما اینطور نبود، ابتکار عمل در بیشتر دقایق بازی در دست ما بود، ما اگر در نیمه اول به گل می‌رسیدیم، شرایط خیلی فرق می‌کرد. تراکتورسازی نیمه دوم گل زد و عقب کشید و این ما بودیم که به بازی سرعت دادیم و موقعیت ایجاد کردیم اما در کل ما امروز دقت، تمرکز و سرعت کم داشتیم.

لوکا بوناچیچ بعد از شکست در دربی تبریز مقابل تراکتورسازی از هدایت این تیم کنار رفت.

این خبر را یکی از مسئولان باشگاه گسترش فولاد در تماس با یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده است. هرچند مدیر روابط عمومی باشگاه و مدیر رسانه‌ای این تیم از این اتفاق اظهار بی‌اطلاعی کردند.

سیاه جامگان صفر - پیکان 2

میثاقیان: چرا تماشاگران زمانی که تیم را پارسال در لیگ نگه داشتیم صدایشان در نیامد؟

اکبر میثاقیان بعد از باخت تیمش در هفته هشتم لیگ برتر گفت: می‌توانستیم امروز نبازیم. دو هفته با بدشانسی مواجه شدیم. خودم شانس را دوست دارم اما امروز شانس نداشتیم. بازیکنان زحمت کشیدند و کاری به باخت ندارم. مطمئنم روزهای خوب خواهند آمد. هواداران باید صبورتر باشند. این‌ها تیم‌های بالاتر از ما هستند و ما با داشتن بازیکنان جوان خیلی با پیکان فرق داریم.

او اضافه کرد: فوتبال برد و باخت دارد. زمانی که تیم را در هشت بازی فصل قبل نگه داشتیم، شرایط خوب بود و تماشاگران اعتراض نمی‌کردند. باید قبول کرد که پیکان از لحاظ امکانات، وضعیت بهتری دارد و همه بازیکنانش سرعتی‌اند ولی توان ما همین بود.

میثاقیان همچنین درباره عملکرد ضعیف تیمش در بازی‌های داخل خانه، توضیح داد: تیم ما در خارج از خانه بهتر است. نمی‌دانیم چرا در مشهد بازی بدی ارائه می‌کنیم. با این حال این سوال را دارم که چرا تماشاگران زمانی که تیم را پارسال در لیگ نگه داشتیم صدایشان در نیامد؟ البته حق تماشاگر است و دوست دارد تیم ببرد. من به آنها حق می‌دهم ناراحت باشند اما زمانی که دو گل عقب افتادیم می‌توانستیم گل بزنیم، تماشاگران زود اعتراض کردند.

سرمربی سیاه‌جامگان در واکنش به پرسش خبرنگاری درباره مسائل مالی تیم، گفت: درباره مشکلات مالی صحبت نمی‌کنم.

او در ادامه به هواداران تیمش امیدواری داد و افزود: ما می‌توانیم با اضافه کردن دو بازیکن به لیگ برگردیم. در حال حاضر مهره کم داریم و نمی‌توانیم گل بزنیم. تیم من همانند خانواده‌ام است و کم لطفی است اگر بگویم بازیکنان در زمین ندویدند. سیاه‌جامگان همین است.

میثاقیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عملکرد داور مسابقه انتقاد کرد و گفت:‌ سیف‌اللهی در فاصله یک دقیقه، دو کارت زرد گرفت و اخراج شد. واقعا نمی‌دانم داور چرا این برخورد را کرد. کارشناسان باید نظر دهند و شاید من اشتباه می‌کنم.

او در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد بازیکنان خارجی تیمش راضی است، بیان کرد: از عملکرد آن‌ها راضی هستم و امیدوارم در ادامه فصل بهتر شوند.

جلالی: در بازی امروز تمرکز داشتیم و بازیکنان نیز اراده بالایی داشتند

مجید جلالی در نشست خبری پس از پیروزی تیمش برابر سیاه جامگان در هفته هشتم لیگ برتر گفت: در بازی امروز تمرکز داشتیم و بازیکنان نیز اراده بالایی داشتند. این دو عامل باعث شد پیروز شویم. امیدوارم بازیکنان مصدوم ما هم شرایط بازی را پیدا کنند.

او در مورد بازیکن گلزن خارجی‌اش که جایگزین منشا شده، گفت: مطمئنم که دافه کیفیت بهتری از خود نشان خواهد داد. این بازیکن خارجی در بازی با فولاد، چهل روز پیش آسیب دید امروز هشت دقیقه بازی کرد. فکر می‌کنم به بازیکنان دیگر هم می‌توان اعتماد کرد.

جلالی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات ما در کار دفاعی بود. گل‌های زیادی در هفته‌های اول خورده بودیم اما الان شرایط بهتری داریم. این موفقیت، شکوه اراده بازیکنان است. می‌بینم که با چه شوقی تمرین می‌کنند و عاشق پیشرفت هستند. ما باید از اراده ‌آن‌ها استفاده کنیم.

او همچنین اخراج بازیکنش را صحیح دانست و افزود: داور عملکرد خوبی داشت و مشکل خاصی ندیدم. امیر روستایی کار ناشیانه‌ای انجام داد. این بازیکن ۱۸ ساله است و نباید آن کار بچه‌گانه را انجام می‌داد.

سرمربی پیکان همچنین درباره استفاده از دروازه‌بان جوان توضیح داد: پزشک‌ها به رحمان احمدی یک هفته استراحت دادند و مجبور شدیم از دروازه‌بان جوان استفاده کنیم.

پدیده 1 - پارس جنوبی جم 1

مهاجری: من نمی‌دانم که چرا آقای کی‌روش از پارس جم بازیکنی را دعوت نکرد

رضا مهاجری بعداز پایان دیدار تیمش مقابل پارس جم اظهار داشت: من خودم ۱۰ سال در رسانه‌ها کار کرده‌ام و سعی کردم به احترام شما خبرنگاران پرواز تیم و تمرین را تغییر بدهم و نمی‌خواستم به کنفرانس بیایم. اما روز گذشته به من توهین شد و وقتی برای هم ارزش قائل نمی‌شویم همین می‌شود. این نیست که من خودم را از بقیه جدا بدانم ولی آن دو بزرگواری که روز گذشته به نشست آمدند احترام می‌گذاریم.

وی افزود: چطور وقتی یک مربی به کنفرانس نمی‌آید شما گله می‌کنید؟ من انتظار دارم. اتفاقاً اعصابم خورد نیست و خیلی هم ریلکس هستم.تنها تیمی که اینجا نتیجه گرفته بود نساجی بود و من از آن درس گرفتم. متأسفانه ما ۲ امتیاز خوب را از دست دادیم اگرچه نشان دادیم بی‌دلیل در این جایگاه نیستیم.

وی افزود: در روزی که سه بازیکن را نداشتیم و خلعتبری نبود در این مسابقه به میدان رفتیم. اگر چهار بازیکن من به تیم ملی دعوت می‌شد همه را می‌دادم. دو بازیکن ما به تیم ملی رفتند و امروز چهار بازیکن ۱۸ ساله در لیست ۱۸ نفره گذاشتم. نتیجه امروز مساوی شد که دیگر آن دست ما نیست.

مهاجری در خصوص داوری نیز گفت: چیزی که دیدم داور در دقیقه ۷۵ باید بازیکن حریف را با کارت زرد دوم جریمه و اخراج می‌کرد. من اعتراض دارم و بعضی مواقع این اعتراض‌ها پیش می‌آید. ما هم انسان هستیم و تحت فشار قرار می‌گیریم. من معتقدم داور سوت‌های اشتباهی زد اما اینکه بخواهد به سود تیم سوت بزند یا تأثیر در نتیجه داشته باشد را قبول ندارم.

سرمربی پدیده تأکید کرد: من این جو را دوست دارم. ما برای سفر به جم نزدیک به ۸۰ میلیون هزینه کردیم و چهار روز سفر ما وقت برد. من دوست دارم همه جای ایران تیم‌ها در لیگ برتر حضور داشته باشند. با این شرایط و نبود دو بازیکن ملی‌پوش کار ما سخت بود. کی‌روش سلیقه خودش را دارد و من نمی‌دانم که چرا آقای کی‌روش از پارس جم بازیکنی را دعوت نکرد اما تیمی که در اینجا قرار دارد شایسته است.

وی در خصوص بازی گفت: ما امروز ناصحی را در دفاع وسط گذاشتیم و در حین بازی هم یکی دو مصدوم دادیم. البته تمرکز خوبی داشتیم و از هشت بازی گذشته پنج بازی در خارج از خانه به میدان رفتیم که این کار بسیار سختی است.

مهاجری در خصوص اشتباه گردان گفت: این اشتباه چیزی از ارزش‌های گردان کم نمی‌کند و بزرگترین دروازه‌بانان هم اشتباه می‌کنند. هیچکس انتظار نداشت ما چنین گلی بخوریم. اما امسال خیلی زحمت کشیدیم و همگی سعی کردیم که صورتمان را با سیلی سرخ نگه داریم. از مدیریت باشگاه ممنونم که خیلی تلاش کرد. 

وی در خصوص تماشاگران نیز گفت: این تماشاگران شور ورزشگاه هستند به شرطی که آنها همیشه پشت تیم‌شان باشند. مطمئن باشید اگر حمایت این تماشاگران به همین منوال باشد پارس قطب جدید فوتبال ایران است. 

مهاجری در خصوص تساوی تیمش گفت: مگر بد است که ما پارس جنوبی را ببریم. شما ارتفاع و شرجی بودن هوا را در نظر بگیرید. من می‌گویم جم جای بسیار خوبی است ولی تارتار نباید ناراحت شود. حرف من این است اگر این تیم سهمیه بگیرد آیا ای‌اف‌سی از کمبودها می‌گذرد؟ من می‌گویم امکانات جم باید تکمیل شود و این یک گلایه است.

وی در خصوص عملکرد فروزان گفت: من در مورد تیم خودم صحبت می‌کنم ولی فروزان برای من عزیز است و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

تارتار: خوشحالم که صدرنشین باقی ماندیم 

مهدی تارتار بعد از دیدار تیمش مقابل پدیده در نشست خبری اظهار داشت: بازی دو نیمه متفاوت داشت که در نیمه اول ما کامل سوار بازی بودیم و خیلی موقعیت خراب کردیم. حتی دیدید که گلر حریف دچار اشتباه شد. نیمه دوم خوب بازی را کنترل کردیم اما بازیکن حریف ضربه‌ای به توپ زد که در بین راه به بازیکن ما خورد و تبدیل به گل شد. به نظر من هر دو گل اتفاقی بود و شانس در آن دخیل بود.

وی افزود: نیمه دوم فوتبال زیبایی دیدیم و حتی با وجود اینکه ۱۰نفره شدیم حمله می‌کردیم و این مسابقه به نوعی ۶ امتیازی بود و نباید آن را می‌باختیم. خوشحالم که صدرنشین باقی ماندیم و با وجود ۱۰ نفره شدن با اینکه هر لحظه منتظر دریافت گل بودیم نتیجه را حفظ کردیم.

وی افزود: من برای بیژن حیدری احترام ویژه‌ای قائلم ولی از او انتظار بیشتری داشتم. او از داوران تحصیل‌کرده است ولی اخطارهایی که به بازیکنان ما داد به نظرم بی‌دلیل بود. در بعضی مواقع در پشت محوطه خطاهایی می‌گرفت که شاید خطا نبود. 

سرمربی پارس جم اظهار داشت: با اتفاقاتی که در برنامه ۹۰ افتاد تأثیر خودش را گذاشت. هیچ کس نگفت برای تیمی که پنج پنالتی گرفته‌اند حق داشته و این صحبت‌ها روی تیم ما تأثیر گذاشت و من امیدوارم همیشه عدالت باشد.  فردوسی‌پور همیشه نشان داده دنبال عدالت است اما صحبت‌های ردوبدل شده در برنامه ۹۰ مربوط به پنالتی‌های ما روی تیم ما تأثیر‌ گذاشت.

خبرنگاری گفت به نظر بازیکنان شما خوب کار نکرده‌اند که تارتار گفت: این نظر شما است و من به آن احترام می‌گذارم. گلی که پدیده زد واقعاً شانسی بود و به بدن بازیکن ما خورد و به نظرم بازیکنان ما خوب کار کردند.

تارتار ادامه داد: وقتی تیمی بالاتر از تیم دیگر است مساوی برایش برد است. برای ما هم امروز صدرنشینی مهم بود که آن را حفظ کردیم. سؤال شما کمی برایم عجیب است. وقتی بازی مساوی می‌شود و ما ۱۰ نفره هستیم طبعاً تساوی به سود ما است. 

وی افزود: چند بازیکن ما مصدوم بودند و تعدادی از آنها هم جوان بودند و دوست دارند دیده شوند. اما مطمئن باشید آینده مال این جوان‌ها است. 

سرمربی پارس جم در خصوص تعویض نقی‌زاده گفت: تعویض این بازیکن اجباری بود و تعویض او برای ما خلاء ایجاد کرد. هرچند سالاروند هم خوب بود. 

وی در خصوص عدم دعوت بازیکنان تیمش به تیم ملی گفت: بارها گفته‌ام بازیکنانی داریم که می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند. ما هم با تجربه داریم و هم جوان. ولی نظر کی‌روش برای ما قابل احترام است. 

تارتار افزود: وقتی ما گل اول را زدیم یعنی کارمان را درست انجام دادیم. فوتبال همین است. مهم این است که ما چنین موقعیت‌های خوبی خلق کردیم. اخراج هم در عملکرد تیم ما تأثیر داشت. بعد از مصدومیت نقی‌زاده کمی ریتم ما به هم ریخت. متأسفانه تعویض‌های اجباری کمی کار ما را دچار مشکل کرد. 

وی در خصوص عملکرد فروزان گفت:‌ او خوب کار می‌کند ولی بقیه بچه‌ها هم خوب کار می‌کنند. انصافاً او تا امروز نشان داده یکی از بهترین گلرهای لیگ است.

 

دیدگاه تان را بنویسید