حرف های سرمربیان در روز اول از هفته هشتم لیگ برتر هفدهم

مربی استقلال : به خاطر هواداران بردیم / قلعه نویی: اگر تماشاگر بودم، نیمه اول می‌رفتم!

سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست خبری خود حاضر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست خبری پس از دیدارهای خود حرف های جالبی زدند.

استقلال 2 - سپیدرود رشت 1

مصطفوی:  به خاطر هواداران بردیم

صالح مصطفوی، مربی استقلال که به جای میک مک‌درموت (سرمربی موقت این تیم) در نشست خبری بعد از بازی با سپیدرود شرکت کرده بود، درباره این بازی اظهار کرد: بازیکنان ما عالی کار کردند. کارهایی که تمرین کرده بودیم را به خوبی اجرا کردیم و بردیم.

وی ادامه داد: در بین دو نیمه میک درموت نکات فنی مد نظر خود را به بازیکنان گفت و بازیکنان این خواسته‌ها را به بهترین نحو اجرا کردند.

مربی استقلال درباره تفاوت این تیم در دو نیمه بیان کرد: ما معتقد نیستیم که در نیمه اول پایین‌تر از نیمه دوم بودیم. بازیکنان در اجرای راهکارها موفق نبودند. ما در نیمه دوم بهتر خلق موقعیت کردیم. بازیکنان ما در هر دو نیمه عالی تلاش کردند.

او درباره جو ورزشگاه عضدی گفت: همان‌طور که میک گفته بود، فوتبال برای تفریح و لذت بردن تماشاگران است. تلاش همه ما به خاطر وجود این هواداران است. حضور این همه هوادار در رشت از زیبایی‌های فوتبال است.

صالح مصطفوی درباره مصدومان استقلال گفت: هواداران استقلال باید بدانند که برخی از بازیکنان ما امروز آماده نبودند ولی به خاطر هواداران با تمام توان به میدان رفتند.

نظر محمدی: مستحق شکست نبودیم

علی نظرمحمدی پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل استقلال گفت: بازی خیلی خوبی انجام دادیم به خصوص در نیمه اول و در نیمه دوم نیز بعد از دریافت گل دوم بهتر شدیم. در روزی که مستحق شکست نبودیم حریف از موقعیت‌های محدود خود استفاده کرد و به برتری رسید.

وی افزود: در تیم جوان اشتباهات اجتناب ناپذیر است و امروز نیز با وجود شکست مقابل استقلال از تلاش همه بچه‌ها رضایت کافی داریم. از 90 درصد عملکرد بازیکنانم راضی هستم و آنها تمام تلاش خود را برای موفقیت سپیدرود رشت انجام دادند.

سرمربی سپیدرود رشت با تمجید از استقلال عنوان کرد: حریف امروز تیم ما ، تیم کوچک و کم نام ونشانی نبود و همه بازیکنان ترکیب اصلی و تعویضی استقلال از بهترین‌های فوتبال ایران هستند. بازیکنان استقلال از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار هستند و قیمت بالایی دارند اما بازیکنان جوان ما پا به پای استقلال کار کردند و در بیشتر دقایق بازی نیز تیم برتر زمین بودند.

نظرمحمدی تاکید کرد: استقلال در دیدار امروز از موقعیت‌های خود بهتر استفاده کرد و این در حالی بود که در 45 دقیقه نیمه اول تنها یک موقعیت گل در لحظات پایانی داشت. برخلاف استقلال تیم ما در نیمه اول موقعیت‌های بیشتری داشت و دو بازیکن جوان ما دو موقعیت صد در صد را از داخل 6 قدم به بیرون زدند و از آنها استفاده نکردند. باید تلاش کنیم در آینده از موقعیت‌های استفاده بهتری کنیم.

وی در خصوص تعطیلی 17 روزه لیگ برتر و تاثیر آن در روند تیم سپیدرود گفت: این تعطیلات به روند تیمی ما لطمه می‌زند. نتیجه تعطیلی 18 روزه لیگ در مقطع گذشته را در دربی گیلان مشاهده کردیم. فاصله 18 روز دیدار ما با سپاهان تا دیدار با ملوان موجب شد شرایط تیم ما کاملا عوض شود و شرایط ما را برهم بریزد.

سرمربی سپیدرود عنوان کرد: با توجه به وقفه لیگ برتر باید برنامه‌ریزی خود را تغییر دهیم چرا که در استان گیلان تیمی در حد لیگ برتر وجود ندارد که با دیدار با آنها از شرایط آرمانی عقب نیفتیم و از لحاظ مالی نیز شرایط برگزار اردو در پایتخت و دیدار با تیم‌های لیگ برتری را نداریم مجبوریم از حداقل امکانات حداکثر استفاده را ببریم و تلاش کنیم از شرایط فنی عقب نیفتیم.

نطرمحمدی در خصوص اشتباه دهقان در گل اول استقلال گفت: از عملکرد دهقان مقابل استقلال راضی هستم. در تیم ما وقتی گل می‌خوریم همه بازیکنان در آن نقش دارند و وقتی گل می‌زنیم نیز همه در آن سهیم هستند. مشکل تیم ما این است که گل‌هایی که دریافت می‌کنیم در قواره لیگ برتر نیست و اصلی‌ترین مشکل تیم ما نیز نبود یک لیدر قدرتمند داخل زمین است.

وی با تاکید بر تاثیر غیبت حسین کعبی در شکست این تیم گفت: نبود حسین کعبی در بازی امروز کاملا مشخص بود. کعبی بازیکنی است که با حضورش در زمین از لحاظ روحی و روانی به تیم کمک می‌کند و غیبتش کاملا در بازی احساس می‌شد. کم‌تجربگی بیش از حد بازیکنان ما در مقابل استقلال قابل لمس بود.

سرمربی سپیدرود رشت خاطر نشان کرد: این کم تجربگی باعت شد در دقایق ابتدایی نیمه دوم دو گل دریافت کنیم اما باز هم غافلگیر نشدیم و سراسر حمله شدیم. موقعیت‌های زیادی روی دروازه استقلال ایجاد کردیم اما فقط یک بار از آنها استفاده کردیم. با وجود شکست باز هم نشان دادیم هفته به هفته شرایط فنی بهتری پیدا می‌کنیم و با وجود باخت روند فنی تیم ما رو به رشد است.

نظرمحمدی در خصوص امکانات تیمش هم گفت: بالاخره امکاناتی که در اختیار ما است در همین حد است و من امیدوارم شرایطی ایجاد شود که بتواند ما را در راه پیشرفت کمک کند.

وی در خصوص حمایت هواداران از تیم سپیدرود اظهار داشت: وقتی ما در میدان بازی در حال مسابقه هستیم هواداران 90 دقیقه ما را تماشا می‌کنند و می‌بینند که بازیکنان چقدر در حال تلاش هستند. به نظر من مهمترین عاملی که هواداران را به ورزشگاه می‌کشاند کیفیت بالای فنی بازی‌های سپیدرود است که مطمئناً هواداران وقتی تلاش بازیکنان را می‌بینند پشت تیم می‌مانند و حمایت می‌کنند.

نظرمحمدی راجع به این که هواداران سپیدرود دوست دارند در ورزشگاه سردار جنگل برای بازی‌های این تیم حضور داشته باشند، گفت: چمن ورزشگاه سردار جنگل آماده شده اما چون این چمن تازه است و باید چند جلسه روی آن تمرین شود نتوانستیم این بازی را در آنجا برگزار کنیم اما امیدوارم بتوانیم از بازی‌های بعد در ورزشگاه سردار جنگل به میدان برویم.

فولاد خوزستان 1 - استقلال خوزستان 1

ویسی:  موقعیت‌های ما تبدیل به گل نشد/ از عملکرد بازیکنانم راضی هستم

عبداله ویسی در کنفرانس خبری بعد از دیدار فولاد و استقلال خوزستان گفت: مثل دو بازی قبلی مسلط بودیم اما موقعیت‌های ما تبدیل به گل نشد و یک توپ روی دروازه ما آمد و گل شد. فولاد خوب دفاع کرد و خدا هم کمک کرد و توپ ما گل شد و مساوی کردیم.

وی ادامه داد: فولاد تیم خوبی است و بازیکنان و کادر فنی خوبی هم دارد. آنها دو بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند و با روحیه بهتری نسبت به ما به این بازی آمدند. از عملکرد بازیکنانم و تلاش‌ آنها راضی هستم.

سرمربی استقلال خوزستان درباره اینکه تیم او 7 بازی است نتوانسته پیروز شود و آیا این روند نگران کننده نیست؟ تصریح کرد: نگران این روند نیستم. به گفته کارشناسان تیم ما روز به روز بهتر می‌شود، فقط نمی‌توانیم گل بزنیم. مهاجمان ما باید دقت بیشتری کنند تا این مشکل گل زدن حل شود.

ویسی درباره شعارهای هواداران تیم استقلال و توهین آنها به بازیکنان این تیم خاطر نشان کرد: این شعارها مهم نیست در تمام ایران اینگونه است. من تمام دنیا رفته‌ام اما چنین چیزی نیست. بازیکن در زمین می‌جنگد اما این اتفاقات می‌افتد. جا دارد از استاندار خواهش کنم خیلی خیلی به تیم ما کمک کند. بازیکنان 70 ، 80 درصد از قرارداد فصل گذشته خود را دریافت نکرده‌اند و کادر فنی هم هنوز پولی نگرفته است، خواهش می‌کنم تکلیف مالکیت تیم را هرچه زودتر مشخص کنند تا اعصاب ما بیشتر از این خرد نشود.

پورموسوی: از نیمکت استقلال خوزستان حر‌ف‌هایی علیه ما زدند

اکبر پورموسوی در کنفرانس خبری بعد از دیدار با  استقلال خوزستان اظهار داشت: فکر می‌کنم نیمه اول را بد شروع کردیم و بازیکنانم در پنج دقیقه ابتدایی سردرگم بودند. به نظرم بازیکنان فولاد می‌خواستند در نیمه اول احساسی بازی کنند. دلیل افت تیم ما در نیمه اول فاصله کم بازی قبل و این بازی بود که فرصت ریکاوری نداشتیم اما در نیمه دوم خوب بودیم و این تساوی که کسب شد از ارزش‌های بازیکنان ما کم نمی‌کند.

وی ادامه داد: عملکرد تیمی که 10 نفره می‌تواند از حریف امتیاز بگیرد امیدوار کننده است. فکر می‌کنم در این 8 هفته عملکرد‌مان خوب بوده است. هرچند اگر در این بازی هم به پیروزی می‌رسیدیم عملکرد خوبمان کامل می‌شد. به هر حال ما سعی می‌کنیم از تعطیلات پیش‌رو نهایت استفاده را بکنیم تا در ادامه پرقدرت‌تر ظاهر شویم.

پورموسوی در خصوص اخراج عبدالله کرمی و این که آیا بعد از این تصمیم داور بین کادر فنی دو تیم درگیری به وجود آمد یا خیر؟ گفت: از سمت نیمکت ما مطلقاً مسئله‌ای به وجود نیامد و فقط از سمت کادر فنی استقلال خوزستان که پیشکسوتانی هم در آنجا حضور داشتند علیه بازیکن ما حرف می‌زدند. من 6 سال در استقلال خوزستان زحمت کشیدم و نباید این زحمات فراموش شود. ما کارهای مهمی انجام دادیم که نباید فراموش شود.

ذوب آهن 1 - سایپا 1

علی دایی: اجازه حمله به تیم حریف ندادیم/ گل تبریزی شانسی بود

علی دایی پس از تساوی یک - یک تیمش مقابل ذوب‌آهن گفت: بازی بسیار سختی برای هر دو تیم بود و بازیکنان ما در مجموع بهتر از حریف بودند. موقعیت‌های خوبی داشتیم، به تیر دروازه زدیم و از 2 قدمی به سینه دروازه‌بان حریف کوبیدیم. ما اجازه حمله به تیم حریف ندادیم.

وی افزود: از بازیکنان تشکر می‌کنم که بسیار خوب دویدند و کار کردند. به جز 10 دقیقه ابتدایی نیمه دوم که یک توپ شانسی به تبریزی رسید و گل شد، ما عالی بازی کردیم و به تیم حریف فشار آوردیم. نمی‌خواستیم این بازی را از دست بدهیم. دو بازی است که بدشانسی می‌آوریم و برنده نمی‌شویم.

سرمربی سایپا با بیان اینکه انتظار بیشتری از سپاهان داشته است، تصریح کرد: حریف تنها توپ‌های بلند برای سوارز سانتر می‌کرد. باید این روند را ادامه دهیم و امتیازات لازم را کسب کنیم. خدا را شکر می‌کنم که برای نخستین بار پس از دریافت گل به بازی بازگشتیم.

دایی در این خصوص که پس از ورود علی قلی‌زاده به زمین، روند بازی به نفع سایپا تغییر کرد، گفت: بازیکنان بسیار خوبی داریم که از ابتدا به آنها بازی ندادیم و از بازیکنانی که به درد این بازی می‌خوردند استفاده کردیم. انتظار بیشتری از عباس‌زاده دارم و او به روزهای خوب باز می‌گردد. پس از گل زدن به دنبال برتری بودیم اما نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

سرمربی سایپا در پاسخ به این پرسش که آیا جدول کنونی لیگ برتر واقعی است یا خیر، خاطرنشان کرد: جدول دستخوش تغییرات می‌شود. استقلال امروز پیروز شد و پرسپولیس پس از لیگ قهرمانان آسیا با قدرت‌تر شرکت می‌کند. ذوب آهن هم یکی از مدعیان است و سپاهان بازی خوبی مقابل پرسپولیس به نمایش گذاشت. این جدول در 4 هفته آینده دستخوش تغییرات می‌شود.

قلعه نویی: اگر تماشاگر بودم، نیمه اول می‌رفتم

امیر قلعه‌نویی پس از تساوی یک - یک تیمش مقابل سایپا گفت: بازی خوبی نبود و در نیمه نخست اگر تماشاگر بودم می‌رفتم. در نیمه دوم تیم ما بسیار خوب شروع و موقعیت ایجاد کرد اما گل نزد.

وی اضافه کرد: دو مشکل داریم. اول بدشانس هستیم که توپ‌های‌مان وارد دروازه نمی‌شود و دوم کم‌شانس هستیم که بدون موقعیت گل می‌خوریم. تیم حریف بسیار قدرتی و بسته بود و بازیکنان ما خوب موقعیت ایجاد کردند. این قانون است که اگر گل نزنید گل می خورید. اگر اجازه می‌دادند سوارز 3 -4 هفته زودتر بازی می‌کرد بهتر بود اگر چه او در این دیدار انتظارات ما را برآورده کرد. نیمه دوم فوتبال خوبی را جلوی تیم بسته سایپا بازی کردیم.

سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که با توجه به پنج تساوی ذوبی‌ها در این فصل، به نظر می‌رسد این تیم به تساوی رضایت می‌دهد، تصریح کرد: این صحبت را قبول ندارم. تیم ما به دنیال ایجاد موقعیت گل است و موقعیت نیز ایجاد می‌کند. اینکه تیم ما موقعیت ایجاد می‌کند، ما را امیدوار می‌کند تا در دیدارهای آینده بهتر عمل کنیم.

قلعه‌نویی درباره بازی نکردن احسان پهلوان در این مسابقه گفت: پهلوان نسبت به سال‌های قبل شرایط ایده‌آلی ندارد و به نظر من، این بازیکن به یک بازی استراحت نیاز داشت. در سال جام جهانی، پهلوان باید در تمرینات تلاش کند، چون لیاقت مسافر روسیه شدن را دارد.

نفت طلاییه 1 - سپاهان صفر

علی کریمی: من قضاوت را واگذار می‌کنم به کارشناس داوری

علی کریمی بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل سپاهان در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال گفت:‌ قبل از اینکه صحبت هایم را شروع کنم بابت غیبتم در کنفرانس مطبوعاتی دیروز عذرخواهی می کنم.  با توجه به شرایطی که داریم یک بازی خوب ارائه دادیم.

وی ادامه داد: سپاهان از تیم های صاحب نام است که بازیکنان و تیم مدیریتی خوبی دارد؛ شرایط این تیم هم شبیه تیم ما بود. بازیکنانم تمام توانشان را گذاشتند و با استفاده از امتیاز میزبانی موفق شدیم پیروز خارج شویم.

علی کریمی در ادامه صحبت‌هایش گفت: به هیچ عنوان دوست ندارم به داوری اعتراض کنم. شما صحنه‌های داوری را ببینید اگر مشکلی نبود حرف شما درست است. من قضاوت را واگذار می‌کنم به کارشناس داوری. ما باید از میزبانی استفاده کنیم. توپ‌ها را خوب هدایت کنیم. ما باید سعی کنیم ثبات در تیم داشته باشیم و بیشتر از این کار کنیم. از لحاظ بدنی کار کنیم و به شرایط ایده‌ال برسیم. امیدوارم در ادامه مسیر اتفاقات خوبی برای تیم رخ دهد.

سرمربی تیم نفت طلائیه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: یک بازیکنی است که با حضور من در کنار زمین استرس به آن وارد می‌شود و نمی‌تواند کار خودش را انجام دهد. مجموعه کادر فنی ما بیابانی، امامی‌فر هم کنار خط می‌روند. در مجموع فکر می‌کنم بازیکنان باید تمرکز روی بازی داشته باشند. ما به عنوان کادر فنی باید کاری کنیم بازیکنان با تمرکز و بدون استرس کار خود را انجام دهند.

وی در خصوص حمایت باشگاه نفت از تیم،‌گفت: در خصوص باشگاه نفت توضیح دهم که در جریانات باشگاه هستم فعلا به ما مالک معرفی کردند و ما کارمان را می‌کنیم. چیزی که ما نیاز داریم هنوز مهیا نشده است. امیدوارم تا دیر نشده شرایط و زمان مهیا شود تا تیم با آرامش کار خودش را انجام دهد. هیچ اتفاقی از زمانی که آمده‌ام رخ نداده و فقط مدیرعامل عوض شده است . 10 درصد پول را داده‌اند. قبلا هم به همین شکل بود. امیدوارم به شرایط نرمال برسیم. همه ما کادر فنی و تدارکات و ماساژ امیدواریم شرایط تیم بهتر شود. ما با امید زنده هستیم.

کریمی در خصوص جوانگرایی بازیکنان تیم نفت طلائیه گفت:‌طبیعتا ما به ارنج ثابت نرسیده‌ایم و بازی به بازی تغییرات انجام دادیم. خدا را شکر با تیم پرمهره با تغییرات بتوانیم به تیم کمک کنیم. آرش شهامتی 18 ساله است و او بازیکن امید است. ما او را آورده‌ایم. مطمئنا از جوانان استفاده می‌کنیم و بازیکنان جوان را معرفی می‌کنیم. اگر امکانات و شرایط خوب باشد بازیکنان خوبی معرفی می‌کنیم. 

وی ادامه داد: برای حضور موفق در جام باشگاه‌ها باید بیشتر بازی و تیم را هم تقویت کنیم. نباید بازیکنانی که به دردمان نمی‌خورند را جذب کنیم. نیازمند بازیکن خارجی خوب هستیم تا در نیم فصل بازیکنان مدنظرمان را جذب کنیم. برای نتایج خوب حتماً باید بازیکن خارجی خوب هم جذب کنیم؛ بازیکنی که بتواند به تیم کمک کند. ما یک بازیکن گرجستانی خوب داریم. به نظرم ملیت بازیکنان مهم نیست و نوع عملکرد آنها باید مورد بررسی قرار بگیرد.

کرانچار: هواداران حق دارند که از عملکرد تیم رضایت نداشته باشند/  بدشانسی می‌آوریم

 زلاتکو کرانچار پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل نفت طلاییه گفت: در نیمه نخست مستحق سه امتیاز و کاملا مسلط بر بازی بودیم اما نمی‌دانم چرا در هفته‌ها اخیر بدشانسی می‌آوریم و در گلزنی ناکام هستیم. امیدوارم در هفته‌های آینده این بدشانسی‌ها به پایان برسد.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد سپاهان در دیدار مقابل پرسپولیس خوب بود و در این بازی آنطور که باید و شاید مانند بازی هفته گذشته نبودید، اظهار داشت: فکر می‌کنم در بازی مقابل پرسپولیس تیم انسجام بهتری داشت و بازیکنان‌مان در آن بازی کیفیت بالاتری داشتند. در این بازی این کیفیت پایین آمده بود و نتوانستیم مخصوصاً در ضربات آخر موقعیت‌‌هایمان را تبدیل به گل کنیم. باید بررسی کنیم که چرا بازیکنان ما نمی‌توانند توپ‌ها را به گل تبدیل کنند.

سرمربی سپاهان در خصوص این که هواداران این تیم خواستار جدایی او از سپاهان هستند، گفت: هواداران حق دارند که از عملکرد تیم رضایت نداشته باشند. ما باید راه حلی پیدا و مشکلات را هرچه سریعتر حل کنیم.

کرانچار در خصوص این که سپاهان تمام کننده ندارد اظهار داشت: تیم ما در هفته‌های اخیر خیلی بد شانس بوده و در اغلب اوقات تمرکز لازم را نداشته است و بازیکنان هم با استرس بازی می‌کنند. به نظر من باید به تیم آرامش بدهیم تا ضربات نهایی را بازیکنان بتوانند به گل تبدیل کنند، تمرینات زیادی برای گلزنی انجام داده‌ایم اما با عدم تمرکز و آرامش پای بازیکنان‌مان زیاد به گلزنی باز نشده است.

وی در خصوص بازی نکردن علی کریمی گفت: کریمی در بازی مقابل فولاد مصدوم شده بود و طبیعی است که به این بازی نرسد و نتواند ما را همراهی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید