مدال برنز عاشورزاده در گرند پری تکواندو

مبارز وزن ۵۸- کیلوگرم ایران با قبول شکست ۸ بر ۷ برابر کارلوس ناوارو از مکزیک در مرحله نیمه‌نهایی به مدال برنز مسابقات تکواندو گرند پری مراکش دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مرحله دوم مسابقات گرندپری تکواندو در سال ۲۰۱۷، از دیروز (جمعه) و در چهار وزن المپیکی مردان و زنان با حضور ۲۲۵ تکواندوکار از پنجاه و شش کشور در شهر "رباط" مراکش آغاز شد  و سه روز به طول می‌انجامد.

در روز دوم این رقابت‌ها امروز(شنبه) مبارزات اوزان ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم مردان و ۴۹- کیلوگرم بانوان آغاز شد و تکواندوی ایران دو نماینده در وزن ۵۸- کیلوگرم داشت.

فرزان عاشورزاده نماینده وزن ۵۸- کیلو گرم در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شده و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف گاسیم مگمدوف از آذربایجان، نایب قهرمان نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۶ و نفر ۳۲ رنکینگ جهانی رفت و قاطعانه و با نتیجه ۱۹ بر ۳ به پیروزی رسید و به جمع هشت نفر پایانی راه یافت.

عاشورزاده در مرحله یک چهارم نهایی رو در رویویتو دلاکویلا از ایتالیا که در کارنامه‌اش برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ و دو مدال طلای قهرمانی اروپا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ دیده می‌شود رفت و موفق شد ۱۷ بر ۷ به پیروزی برسد و ضمن صعود به جمع چهار نفر برتر، مدال برنزش را نیز قطعی کرد.

عاشورزاده در مرحله نیمه نهایی و برای صعود به فینال به مصاف نفر شماره دو رنکینگ جهانی، کارلوس ناوارو از مکزیک رفت و با نتیجه ۸ بر ۷ شکست خورد و به مدال برنز گرند پری مراکش بسنده کرد. مبارز مکزیکی در کارنامه‌اش مدال برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ را در اختیار دارد و عاشور زاده با شکست برابر او از راه یابی به فینال باز ماند.

محمد کاظمی دیگر مبارز ایران در وزن ۵۸- کیلو گرم در مرحله یک شانزدهم نهایی در نخستین گام با قرعه‌ای سخت روبرو شد و به مصاف یون جو جئونگ از کره جنوبی که مدال طلای قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ را در اختیار دارد و در رتبه بیستم برترین تکواندو کاران جهان قرار دارد، رفت و در پایان ۲۵ بر ۲۳ نتیجه را واگذار کرد و با این شکست از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

تیم ملی تکواندوی ایران را مهدی بیباک به عنوان سرمربی و علیرضا نصر آزادانی به عنوان مربی همراهی می‌کنند.

رقابت‌های گرند پری (G۴) است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴.۴۰ امتیاز جهت ارتقای رنکینگ تعلق می‌گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید