داورزنی: کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی نتیجه خوبی گرفت

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت:‌ هیچ اختلافی بین وزارت ورزش و فدراسیون کشتی وجود ندارد و حامی آنها هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد رضا داورزنی در نشست مطبوعاتی که در مهاباد برگزار شد، تاکید کرد که هیچ اختلافی بین وزارتخانه و فدراسیون کشتی وجود ندارد و حتی وزارتخانه‌ آنها را در رسیدن به موفقیت در المپیک 2020 حمایت می‌کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: آنچه مسلم است، کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی نتیجه خوبی گرفت و وزارت ورزش و جوانان هم در کنار فدراسیون کشتی نتایج آزادکاران را بررسی خواهد کرد و این مهم به‌دلیل مسئولیت وزارت ورزش و حوانان و نقش حاکمیتی است که بر عهده دارد. در این بین مشکل خاصی وجود ندارد.

داورزنی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان اعتبارات 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده گفت: این رقم به 1400 میلیارد تومان می رسد که به فدراسیون‌ها تعلق نمی‌گیرد و برای هیئت‌های ورزشی استان ها و شهرستان ها منظور خواهد شد که کمک بزرگی به اتمام پروژه‌های ورزشی و توسعه ورزش قهرمانی در شهرستان ها محسوب می‌شود.

وی از تدوین اساسنامه فدراسیون‌ها که به زودی برای تصویب به هیئت دولت ارسال می‌شود، به عنوان یکی از اقداماتی نام برد که در راستای گشوده شدن برخی گره‌های ورزشی انجام شده است. داورزنی گفت: اساسنامه کمیته ملی المپیک هم تدوین شده که برای تصویب به هیئت دولت رفته و کمیته بین المللی المپیک نیز کلیات آن را تصویب کرده و تصویب در هیئت دولت هم باعث خواهد شد ضمانت اجرایی بگیرد.

داورزنی همچنین به کلید خوردن نظام جامع باشگاه داری در وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: نظام جامع باشگاه‌داری بسیاری از مشکلات ورزش در کشور را حل می‌کند، به‌طوری‌که زمینه حضور بخش خصوصی و ارایه تسهیلات به آنها را فراهم می‌کند و این مهم می‌تواند منجر به حضور تیم‌های مختلف شهرستانی در لیگ ها شود. همچنین در قالب این طرح پروژهای نیمه تمام و تمام شده را نیز می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی گفت: نظام جامع باشگاه داری نیاز ضروری و محوری ورزش کشور است که انگیزه بخش خصوصی برای حضور موفق در عرصه ورزش را موجب خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: در مدل اقتصادی در باشگاه‌داری اگر درست عمل کنیم، این ورزش است که به صنعت می‌تواند کمک کند.

داورزنی عزم جدی وزارت ورزش و جوانان را با توجه به اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی، عدم گران شدن ورزش برای مردم دانست و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که هیئت‌های ورزشی هم از اماکن ورزشی بهتر استفاده کنند و اجاره دادن باعث نشود که ورزش گران شود، چرا که با قانون اساسی مغایرت دارد.

معاون وزیر ورزش همچنین ابراز امیدواری کرد که با افزایش اعتبارات ورزشی در قالب برنامه ششم توسعه، پروژه‌های نیمه تمام ورزشی شهرستان مهاباد نیز به پایان برسد. وی گفت: دفتر فنی در وزارت ورزش و جوانان دوباره احیا شده و این مهم کمک می‌کند که مجددا در وزارتخانه، شرایط پروژه‌های نیمه تمام را دنبال کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید