AFC: نخستین مأموریت سرمربی کره‌جنوبی با آماری امیدوار کننده

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آمار خوب بازی‌های خانگی کره جنوبی در مرحله انتخابی را دلیل امیدواری آنها به شکست ایران و افزایش شانس صعودشان به جام جهانی ۲۰۱۸ دانسته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، در گزارشی به اهمیت بازی تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در سئول در هفته نهم بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: کره جنوبی اگر می‌‌خواهد در آخرین هفته از بازی‌های مرحله انتخابی وقتی میهمان ازبک‌هاست، شانسی برای صعود داشته باشد و سرنوشت راهیابی‌اش به جام جهانی در دستان خودش بماند، در بازی فردا (پنجشنبه) خود در ورزشگاه جام جهانی سئول، باید اولین شکست این مرحله از رقابت‌ها را به ایران تحمیل کند. اهالی شرق آسیا در بازی‌های خانگی آمار خوبی دارند و هر 4 بازی خود را در آخرین مرحله از رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 را برده‌اند اما آنها در بازی‌های خانگی مشکلات زیادی داشته‌ و نتایج ضعیفی گرفته‌اند که نتیجه‌اش حاشیه امنیت حداقلی‌شان در رده دوم جدول و اخراج سرمربی آلمانی‌ سابق‌شان اولی اشتیلیکه بود.

با اخراج او حالا شین تائه‌یونگ روی کار آمده، کسی که اولین مأموریتش غلبه بر ایرانی است که به عنوان این تیم آسیایی جواز سفر به روسیه را گرفته اما هنوز نه تنها متحمل شکست نشده بلکه گلی هم دریافت نکرده است. ایران اما در حالی پا به میدان می‌گذارد که سردار آزمون را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

AFC در ادامه گزارش خود درباره بازی ایران و کره جنوبی نوشته است: باخت 3 بر 2 غافلگیر کننده کره‌ای‌ها در قطر در ماه ژوئن و پیروزی 2 بر صفر ایران برابر ازبکستان در تهران، صعود مردان کارلوس کی‌روش به جام جهانی به عنوان تیم اول گروه A را قطعی کرد اما این نتایج باعث شد که فاصله یک امتیازی کره و ازبکستان رده سومی حفظ شود. با این حال پیروزی تیم تحت هدایت شین در بازی برابر ایران در صورتی که با شکست ازبک‌ها در چین همراه شود، منجر به صعود کره‌ای‌ها به جام جهانی به عنوان تیم دوم گروه A‌ خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید