با بازیکن جدید تیم ملی فوتبال آشنا شوید

سامان قدوس، پدیده های فوتبال اسکاندیناوی امروز به دعوت کی روش به تیم ملی فوتبال راه یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با توجه به اینکه تیم ملی فوتبال ایران در فاصله 2 هفته مانده تا پایان رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 صعودش به این رقابت ها را قطعی کرده است، کارلوس کی روش  به استفاده از بازیکنان جدید رو آورده تا وضعیت آن ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

سرمربی تیم ملی از صعود مقتدرانه و صدرنشینی یوزپلنگ ها در مسیر روسیه 2018 نهایت بهره را برده و با دعوت از امید نورافکن و روزبه چشمی، 2 هافبک دفاعی جوان استقلال برای دیدار با کره جنوبی و سوریه قصد دارد آمادگی آن ها را برای کمک به تیم ملی در جام جهانی تست کند. بدون شک کی روش این روند را در طول اردوهای آماده سازی تیم ملی در سال منتهی به جام جهانی با دعوت از چهره های شاخص لیگ برتری ادامه می دهد و بازیکنان زیادی  رویای حضور در معتبرترین آوردگاه فوتبالی را با درخشش در این رقابت ها را داشتند.

با این حال گویا سطح توقع های سرمربی تیم ملی از بازیکنان ایرانی به غایت کمال نرسیده است .

کی روش از همان نخستین روزهای حضورش در فوتبال کشورمان یک هدف را به شکل جدی پیگیری کرد و آن هم استفاده از بازیکنان 2 رگه بود. او برای شناسایی این بازیکنان مانند مارکوپولو به نقاط مختلف دنیا سفر کرد تا در روزهای کم مایگی فوتبال ما با بهره گیری از ایرانی های چشم تیله ای یا هم وطنانی که تسلطی به زبان فارسی نداشتند، دروازه های سرزمین قهوه را روی فوتبال ایرانی باز کند و شرایط صعود تاریخی تیمش به جام جهانی برزیل را فراهم کند.

در این میان بازیکنانی مانند اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد، دانیال داوری، امید نظری و استیون بیت آشور از اقصی نقاط کره خاکی به ایران آمدند اما به جز اشکان و گوچی هیچ کدام موفقیتی در تیم ملی نداشتند تا کی روش پس از جام جهانی برزیل پرونده دعوت لژیونرهای دورگه در تیم ملی ایران را ببندد.

زمان باقی مانده تا رقابت های جام جهانی 2018 سبب شده کی روش بار دیگر پرونده حضور بازیکنان 2 رگه در تیم ملی را به جریان اندازد و باوجود حضور لژیونرهای فراوان در ترکیب تیمش و تجربه بین المللی آن ها، دست نیاز به سمت چهره های تازه دراز کند.

این بار پرونده سامان قدوس روی میز سرمربی لژیونر طلب تیم ملی ایران قرار گرفته است. 

سامان قدوس متولد چهارشنبه ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۷۲ است. بازیکنی با ۱۷۶ سانتی متر بلندی قامت و ۷۵ کیلو گرم وزن، این بازیکن 23 ساله از پدر و مادری ایرانی در سوئد متولد شده و درحال حاضر یکی از پدیده های فوتبال این کشور محسوب می شود.

سامان توانایی بازی در پست مهاجم مرکزی، پست مهاجم و وینگر چپ را دارد. در واقع کی روش روی پستی دست گذاشته که نفرات کارسازی مانند مهدی طارمی، سردار آزمون، رضا قوچان نژاد، وحید امیری، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه در آن به میدان می روند. با این حال آینده نگری خاصی در این تصمیم به چشم می آید چراکه جام جهانی 2018 آخرین فرصت شجاعی و دژاگه برای همراهی تیم ملی ایران است و کی روش قصد دارد با دعوت از قدوس او را به آلترناتیوی مناسب برای کاپیتان های تیمش تبدیل کند.

قدوس که سابقه بازی در تیم های لیمهامن، ترلبورگ و سریانسکا در رده های پایین فوتبال سوئد را دارد، فصل گذشته با 10 گل در 27 بازی برای اوسترسند یکی از پدیده های فوتبال اسکاندیناوی لقب گرفت و در تور ژانویه به تیم ملی این کشور دعوت شد. سامان در 2 بازی دوستانه مقابل ساحل عاج و اسلواکی یک گل برای زردها به ثمر رساند اما از آنجاییکه تاکنون در دیدارهای رسمی برای شاگردان یا نه اندرسن به میدان نرفته می تواند با تغییر تابعیت شانسش را برای حضور در ترکیب تیم ملی ایران در جام جهانی امتحان کند.

قدوس در لیگ امسال سوئد در 12 بازی 3 گل به ثمر رسانده است اما آمارش در جام حذفی خیره کننده است. او در هفت بازی جام حذفی 7 گل برای تیمش به ثمر رسانده است. قدوس در رقابت های یورولیگ سال 2016-17 مقابل گالاتاسرای عملکرد فوق العاده ای داشت و از همان بازی چشم های فوتبالدوستان سوئدی و البته سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران را خیره کرد.

به هر حال به نظر می رسد فصل تازه ای از حضور لژیونرهای 2 رگه در فوتبال ایران آغاز شده و سورپرایز جدید کی روش با نه گفتن به سرمربی تیم ملی سرزمین زلاتان ایبراهیموویچ پیراهن مقدس ایران را بر تن کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید