4 شمشیرباز ایرانی به مرحله حذفی یونیورسیاد صعود کردند

رقابت‌های شمشیربازی مردان در بازی‌های دانشجویان جهان آغاز شد که چهار نماینده ایران در نخستین گام پیروز شدند و به مرحله حذفی رقابت‌های انفرادی راه یافتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی پاکدامن، دارنده رنکینگ ۱۵ جهان امروز (یک‌شنبه) و در اولین روز رقابت‌ها در مرحله مقدماتی در نخستین گام به مصاف "مانچو پاسکو" از بلعارستان رفت و توانست وی را با نتیجه پنج بر یک از پیش روی بردارد.

او که مدال نقره شمشیربازی بازی‌های اینچئون را در کارنامه خود دارد در این مرحله هم‌چنین توانست از سد اولکسی استرنکو اوکراینی، بنجامین ناتازون از آمریکا، چو تسونگ یو از چین تایپه، مکس کورلینگ از سوییس و چیانگ وونگ از مالزی به پیروزی رسیده و راهی مرحله حذفی شود.

محمد رهبر، شمشیرباز  دیگر کشورمان در نخستین رقابت مرحله مقدماتی رویاروی شمشیرباز فرانسوی "ادوارد برلوی "قرار گرفت و با نتیجه نزدیک ۵ بر ۴ برنده این دیدار شد.

وی سپس و به ترتیب به مصاف "مادالین بوکور" از  رومانی، "جاکوب جاسکات" از لهستان، "تاهون ژانگ" از  کره و "ژهو شی" از چین رفت و با شکست آنان راهی مرحله بعد شد.

محمد فتوحی دارنده  رتبه ۴۲ جهان  نیز  با سه برد یک باخت به مرحله بعد را یافت.

او در این مرحله مقابل "جیکوب اوسینسکی"، "سرجیو  سرانلیا" از رومانی و "یوتو واتان به" از ژاپن به پیروزی رسید. فتوحی اما در این مرحله بازی را به "پیتر سودرز" و "اندریه کلادکو" به ترتیب از آمریکا و روسیه واگذار کرد.

فرزاد باهر ارسباران دیگر شمیشیرباز کشورمان در اولین دیدار به مصاف شمشیرزن کره‌ای سان گوک رفت و شکست خورد. وی در مرحله مقدماتی مقابل حریف دیگری از فرانسه به نام رمی سنئگاس باخت.

باهر اما با کسب چهار برد در برابر اناتولی کاسنکو از روسیه، نوری هیرو شیمی از ژاپن، سباستین پوی از مجارستان و الکساندر واگنر از سوییس به مرحله بعد رسید.

تیم شمشیربازی ایران با ترکیب پریماه برزگر، کیانا باقرزاده، نجمه سازنجیان، فرزاد باهر، محمد فتوحی، محمد رهبری، علی پاکدامن و با هدایت پیمان‌فخری در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

 دانشجویان ایران در این دوره از رقابت‌ها با ۶۲ ورزشکار در قالب هشت رشته شرکت کرده و مسوولان  این کاروان امیدوارند ورزشکاران بتوانند جایگاه نهمی ایران در دوره قبلی این رقابت‌ها را ارتقا بخشند.

بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان که از ۲۸ مردادماه  آغاز شده است با رقابت در ۲۱ رشته ورزشی ادامه می‌یابد .

 

دیدگاه تان را بنویسید