انتقادهای سهراب مرادی از قوانین لیگ وزنه برداری

وزنه‌بردار طلایی المپیک ریو در وزن ٩٤ کیلوگرم از قوانین حاکم بر لیگ این رشته انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سهراب مرادی با انتقاد از قوانین لیگ وزنه برداری کشورمان اظهار داشت: قوانینی در خصوص وزن‌کشی مسابقات وضع شده که چندان حرفه‌ای نیست. مسابقات هفته نخست لیگ در شرایطی برگزار می‌شود که وزنه برداران ملی‌پوش باید وزن کم کنند تا در لیگ حضور یابند. به طور معمول چنین مسابقاتی با چند کیلو ارفاق وزن برگزار می‌شود اما در لیگ ایران این شرایط وجود ندارد.

قهرمان وزن ٩٤ کیلوگرم المپیک ریو خاطرنشان کرد: باید در چنین مسابقه‌ای که تنها گوشه‌ای از مشکلات وزنه برداران را پوشش می‌دهد روی تخته بروم و ٥ کیلو وزنم را کاهش دهم و درست چند هفته دیگر در مسابقات داخل سالن آسیا باز هم وزنم را کم کنم و بعد از آن در مسابقات جهانی هم وزنم را کاهش دهم تا بتوانم برای ایران افتخار کسب کنم.

مرادی ادامه داد: کم کردن چند کیلو ظرف چند ماه بسیار خطرناک است و موجب آسیب دیدگی ملی پوشان خواهد شد و از سوی دیگر افزایش مجدد وزن و رسیدن به شرایط ایده‌‌آل زمان‌بر است که متاسفانه از دید مسئولان برگزاری مسابقات غافل مانده است.

وی عنوان کرد: علی مرادی رئیس فدراسیون به شخصه باید به این موضوع ورود کند و برای ملی‌پوشان یا تمامی نفرات ارفاق وزن در نظر بگیرد، شرایطی که در تمامی رشته‌ها مرسوم است.

مرادی گفت: مسئولان بیمه رازی با هدف کمک به وزنه برداری به لیگ آمده‌اند اما وجود چنین شرایطی به ضرر تیم ما نیز خواهد شد، چون کاهش وزن زیاد باعث تحلیل رفتن وزنه برداران هم می شود. هدف من و تمامی مسئولان درخشش تیم ایران در مسابفات جهانی است و یه همین دلیل بهتر است که این شرایط به سرعت تغییر کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید