والیبال زیر ۲۳ سال جهان - مصر

شکست تیم ملی والیبال امید مقابل آرژانتین

تیم والیبال زیر ۲۳ سال ایران در نخستین دیدار خود در رقابت های قهرمانی جهان برابر آرژانتین تن به شکست داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اولین دیدار تیم والیبال زیر 23 سال ایران در رقابت های قهرمانی جهان برگزار شد که ایران با نتیجه 4 بر 2 مغلوب آرژانتین شد. این دیدار آخرین دیدار روز اول رقابت ها بود و پس از مراسم افتتاحیه برگزار شد.

سالن B مسابقات که بازی های ایران در دور مقدماتی در آنجا برگزار می شود میزبان 50 نفر روی سکوها بود که حدود 20 نفر آنها ایرانی های مقیم قاهره بودند که خود را به ورزشگاه مرکزی رسانده بودند تا هم وطنان خود را تشویق کنند.

قبل از آغاز دیدار دو سرمربی آرژانتینی تیم ها با یکدیگر برخورد کاملا دوستانه ای داشتند اما به محض سوت مسابقه هر یک به سمت نیمکت های خود رفتند.

خوان سیچلو، رسول آقچه لی، اسماعیل مسافر، رحمان تقی زاده، سهند الله وردیان، حمید حمودی، سعید جواهری و اسماعیل طالبی را برای ترکیب اصلی خود به زمین فرستاد و این ترکیبی بود که در 3 بازی تدارکاتی موفق به پیروزی مقابل ژاپن، الجزایر و برزیل شده بودند.

ایران با اینکه ست اول را پیش بود و برتری محسوسی در تمام فاکتورها نسبت به حریف داشت اما در نهایت این ست با امتیاز 16 بر 14 به سود آرژانتین به اتمام رسید. ایران تنها یک امتیاز با پیروزی فاصله داشت و 14 بر 12 از آرژانتین پیش بود اما توپگیری های پی در پی بازیکنان حریف و بازی فوق العاده آنها پیروزی را برایشان به همراه داشت.

سیچلو دست به تعویض زد و علی اصغر مجرد جایگزین سهند الله وردیان، سلیم چپرلی جایگزین سعید جواهری و امیر خداپرستی جایگزین اسماعیل مسافر شد. با این شرایط ایران در حالیکه تمامی ست ها را از حریف پیش می افتاد اما در آخرین امتیازات آرژانتین بود که با توپگیری و استفاده از توپ های برگشتی خود را به برد نزدیک تر می کرد.

نتیجه 3 بر یک شد تا سیچلو در ست پنجم ترکیب چپرلی، مسافر، الله وردیان، تقی زاده، آقچه لی، کریمی و طالبی را به زمین بفرستد.

تماشاگران ایرانی حاضر در سالن بی وقفه کشورمان را تشویق می کردند تا بازیکنان سیچلو یک بار دیگر به بازی برگردند. این تغییرات دلیلی شد تا ایران برنده ست چهارم شود. برتری ایران در ست ششم پا برجا نبود و 15 بر 10 شکست خورد تا این دیدار با نتیجه 4 بر 2 به سود آرژانتین به پایان برسد.

شاگردان سیچلو فردا و در دومین دیدار خود از ساعت 17:30 به مصاف تیم چین می روند.

 

دیدگاه تان را بنویسید