قلعه نویی: دعا کنید "آقای خاص" به فوتبال بازگردد

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: سپاهان را با همه وجودم دوست دارم کما این که ذوب‌آهن را هم دوست دارم. وقتی در ذوب‌آهن هستم لحظات سپاهان تداعی می‌شود. اینجا آرامش دارم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیر قلعه‌نویی، سرمربی ذوب‌آهن پیش از دیدار تیمش مقابل سپاهان گفت: ابتدا سالگرد ورود آزادگان به کشور را تبریک می‌گویم. این عزیزان نشان دادند که فرزندان بزرگ ایران هستند. ادوار تاریخ ایران، نشان داد که فرزندان بزرگی دارد و ما باید به این فرزندان غیور افتخار کنیم و به خود ببالیم. همین‌طور به خانواده شهید حججی عزیز که در مشهد مراسمی برای او برگزار شد تسلیت می‌گویم. جوانان ما نشان دادند که چقدر غیورند.

او گفت: از استاندار اصفهان هم تشکر می‌کنم که پیگیر بلیت فروشی بود. همین که مسائل را رصد می‌کند وظیفه ما است که از او تشکر کنیم. سپاهان جایی است که خاطرات خوبی داشتم و بخشی از لحظات خوب زندگی من بوده است. هر جا که اسم سپاهان باشد با همه وجودم به آن افتخار می‌کنم. شاید در چند سال گذشته کسی به اندازه من از نقش جهان انتقاد نکرده باشد. من در اصفهان هم نبودم ولی آنقدر صحبت کردم تا تکمیل شد. این ورزشگاه یکی از افتخارات استان است که اگر بهتر از آزادی نباشد، کمتر نیست. سپاهان را با همه وجودم دوست دارم کما این که ذوب‌آهن را هم دوست دارم. وقتی در ذوب‌آهن هستم لحظات سپاهان تداعی می‌شود. اینجا آرامش دارم.

سرمربی ذوب‌آهن گفت: کرانچار مربی بزرگی است و ما باید به او افتخار کنیم. او مربی بزرگی است که در ایران کار می‌کند. باید دیداری در حد شهرآورد اصفهان برگزار کنیم. نتیجه دست خدا است و هر دو تیم برای پیروزی تلاش می‌کنند. سپاهان تیم خوبی است و بر خلاف نتایج اخیر، فوتبال را خوب بازی می‌کند. طبیعتا نقاط قوت و ضعف دارد که یکی از نقاط قوت تیم خط هافبک است. باید این ارتباط را قطع کنیم و به حریف ضربه بزنیم. درست است که پنج امتیاز گرفتیم و از دو بازی خارج از خانه دو تساوی گرفتیم ولی راضی نبودم و در هر دو بازی لیاقت بردن داشتیم. اگر در بازی با پیکان موقعیت‌ها را گل می‌کردیم در نیمه نخست با سه گل جلو می‌افتادیم اما شانس آوردیم که در اواخر بازی گل نخوردیم. به بازیکنان گفتم که فرقی نمی‌کند در خانه بازی می‌کنیم یا خارج از خانه. من آینده ذوب‌آهن را خوب می‌بینم. با همه مشکلات ما پنج امتیاز گرفتیم و دو کلین‌شیت داشتیم. آمار گل‌های ما بد نبوده است. باید از این که هستیم بهتر نتیجه بگیریم.

او درباره بازی تدارکاتی دو تیم پیش از شروع فصل هم گفت: بازی‌های پیش از فصل ملاک نیست. در آن بازی‌ها تیم‌ها در فصل بدنسازی هستند و با ترکیب کامل‌شان بازی نمی‌کنند. شاید آنها هم در آن بازی با ترکیب کامل به میدان نیامده باشند.

قلعه نویی در ادامه گفت: پارسال تا هفته پنجم در کورس بودیم که آن اتفاقات افتاد. در استقلال هم نزدیک به قهرمانی بودیم که پنجم شدیم. یک بار هم صدر جدول رفتیم که نشد قهرمان شویم. نمی‌خواهم درباره آن اتفاقات صحبت کنم و بعدا مردم می‌فهمند که چه اتفاقاتی افتاد. استخوان‌بندی تیم ذوب‌آهن حفظ شده است. یکسری نقاط ضعف را برطرف کردیم اما مشکل عمده ما این است که هنوز ترکیب کامل خودمان را نداریم. مصدومیت‌ها گریبان‌گیر ما شده است. بازیکنان اصلی ما مصدوم شدند. اگر بازیکنان‌مان برگردند تیم متفاوتی را می‌بینم.

او درباره دریافت کارت‌های غیراخلاقی از سوی شریفات گفت: وقتی بازیکنی کارت غیراخلاقی می‌گیرد باید با او برخورد شود. به نظرم شریفات نباید اخراج می‌شد. ما هم دنبال اخلاق‌مداری هستیم. برنامه ای وجود دارد که به کارشناس داوری می گوید که کارت بازیکن ما را تایید کند. آن‌ها با من مشکل دارند. بازیکن ما به بازیکن حریف برخورد نکرده و بازیکن‌مان کارت گرفته است. از قبل هم کارشناس را توجیه می‌کنند که شما این کار را تایید کن.

او درباره مصدومیت قاسم حدادی‌فر گفت: حدادی‌فر بازیکن با غیرتی است و می‌تواند نماد ذوب‌آهن شود. من او را مدت زمان زیادی است که می‌شناسم. مهدی رجب‌زاده هم دیگر بازیکن ما است که باید نماد باشگاه شود. من برای حدادی‌فر ناراحت شدم چرا که او دو ماه زحمت کشید و به یک باره مصدوم شد. دعا کنید قاسم حدادی‌فر، "آقای خاص" به فوتبال بازگردد.

قلعه نویی درباره کرانچار گفت: کرانچار مربی قابل احترامی است و برای فوتبال زیبا تلاش می‌کند. کرانچار مربی‌ای است که در دنیا برای خود اسم دارد و در اصفهان هم زحمات زیادی کشیده است. او مانند برخی‌ها برای گرفتن یک امتیاز دست به هر کاری نمی‌زند.

او درباره چمن ورزشگاه فولاد شهر گفت: چمن تاریخ مصرف دارد. در اروپا اگر تیمی در تورنمنت‌های مختلف بازی کند، به چمن رسیدگی می‌کنند. من از پیمانکار نقش جهان پرسیدم که گفت به خاطر گرما مقداری ضعیف شده است. پارسال در بازی سپاهان و تراکتورسازی آمدم که چمن کیفیت خوبی داشت. در اروپا بلافاصله بعد از بازی ۱۰، ۲۰ نفر چمن را ترمیم می‌کنند. اگر دنبال این کارها برویم مشکلی نداریم. ما کشوری هستیم که چندین هزار سال قدمت دارد و غنی‌ترین کشور دنیا هستیم. چرا باید این اتفاق بیفتد؟ ما سال ۱۹۹۰ نامزد برگزاری جام جهانی بودیم. چرا باید برای گرفتن یک زمین خواهش و التماس کنیم. به غیر از آزادی در نقش جهان کدام زمین خوب است؟ برای کشوری مانند ایران خنده‌دار است. در انزلی یک بار چمن را درست زیرسازی کنند، تا ۵۰ سال به خاطر آن نعمتی که دارند، چمن برایشان کار می‌کند. مردم انزلی بسیار خوب هستند. من قبلا نگرشی داشتم و بعدا دیدم مردم نجیبی هستند و تنها دلخوشی آنها ملوان بود که آن را هم از آنها گرفتند. ورزشگاه تختی در شان آنها نیست. ما مدیران لایقی نداشتیم که به فوتبال کمک کنند. تیم‌های سازنده فوتبال کجایند؟ دارایی و پاس کجا هستند؟ ملوان باید در لیگ دسته یک باشد؟ این‌ها دغدغه است و برای کشور ثروتمندی مانند ایران خوب نیست.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی در مورد این که فدراسیون عربستان به خاطر نفرستادن تیم‌های‌شان به ایران ۲۰۰ هزار دلار جریمه شده‌اند گفت: من سر این موضوع ۵ هزار دلار جریمه شدم و فدراسیون فوتبال از من حمایت نکرد چرا که در ۵ -۶ مصاحبه‌ام در خارج از کشور از ایران و حرکت ایرانی‌ها دفاع کردم و من این کار را برای ایران کردم اما باید بگویم مدیران با معرفتی که ما داریم همگی به فکر پست و مقام هستند و اصلا صحبتی نکردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر خدا را شکر می‌کنم که بعد از دو سال این اتفاق افتاده است و امیدوارم جریمه ۵ هزار دلاری من را از این پول بگیرند (به شوخی). امیدوار بودم که مدیران فدراسیون حداقل پشت من دربیایند اما آقایان در این پست‌ها فقط دنبال یک میز می‌روند و کاری به مسائل دیگر ندارند و در کل باید بگویم که من به خاطر فدراسیون و دیگرجاها این دفاع را انجام ندادم، بلکه به خاطر ایران و ایرانی بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید