خداداد عزیزی: استقلال مهاجم ششدانگ و «بازی دربیار» ندارد

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت:پرسپولیس امسال مدعی اصلی قهرمانی است و استقلال هم تیم خوبی بسته اما این تیم مهاجم ششدانگ که کار را در بازی‌ها در بیارود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، خداداد عزیزی، درباره ارزیابی‌اش از سه هفته ابتدایی لیگ و اتفاقاتی که بین مهرداد میناوند،‌ علیرضا منصوریان و مهدی رحمتی رخ داده است، صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

*پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است

عزیزی در بخش اول صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد تیم‌ها در سه هفته ابتدایی اظهار داشت: حقیقتاً در مورد عملکرد کلی تیم‌ها نمی‌شود به صورت بازی به بازی یا جمعی صحبت کرد. در فوتبال اروپا بعد از ۵ هفته در مورد عملکرد تیم‌ها صحبت می‌شود و با توجه به بدنسازی سنگین آنها، شرایط تیم‌ها رفته رفته تغییر می‌کند. من جدول رده‌بندی را که می‌بینم مطمئن هستم جایگاه خیلی از تیم‌ها تغییر خواهد کرد و به طور مثال سپاهان جایش پایین جدول نیست؛ اگرچه سپاهانی که من می‌بینم امسال مدعی گرفتن سهمیه آسیا یا قهرمان شدن نیست اما جای این تیم در انتهای جدول هم نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر پرسپولیس را تیمی بسیار هماهنگ دیدم که شاکله اصلی فصل پیش را حفظ کرده و شرایط بسیار خوبی دارد. این تیم مطمئناً مدعی اول قهرمانی خواهد بود و اگر به رویه سخت امتیاز دادن ادامه بدهد، کار برای رقبا سخت می‌شود.

*استقلال مهاجم ششدانگ و «بازی دربیار» ندارد

مهاجم سابق تیم فوتبال ایران در خصوص استقلال نیز گفت: استقلال امسال تیم خوبی بسته ولی یک نکته در تیم امسال استقلال وجود دارد که نظر شخصی من است. این تیم برخلاف پرسپولیس خط حمله کوبنده‌ای ندارد و به قول ما فوتبالی‌ها بازیکنی در آن جلو وجود ندارد که کار را برای استقلال دربیاورد. به طور مثال یکی از دلایل اصلی قهرمانی پرسپولیس در فصل قبل حضور نفراتی مثل مهدی طارمی، وحید امیری، محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده بود ولی در استقلال تنها کاوه رضایی «بازی‌دربیار» بود که او هم از استقلال رفت.

عزیزی افزود: من برای سجاد شهباززاده احترام قائلم و معتقدم او اصلاً بازیکن بدی نیست ولی اگر این بازیکن یک خط عقب‌تر بازی کند، مطمئناً کارایی بهتری خواهد داشت. مهاجم تخصصی یعنی طارمی و کاوه رضایی و حضور بازیکنی مثل علی قربانی هم در استقلال نمی‌تواند این گره را باز کند و زمان می‌برد تا قربانی در این تیم جا بیفتد.

مهاجم سابق تیم فوتبال ایران با اشاره به مدعیان دیگر قهرمانی گفت: تصور من این است که ذوب‌آهن رفته رفته به جمع مدعیان اضافه می‌شود و این تیم هم توانایی قهرمان شدن را خواهد داشت. از سوی دیگر تراکتورسازی که من دیدم نمی‌تواند مدعی قهرمانی باشد و آنها هم بازیکنی مثل ادینهو که کار را در سال‌های اخیر درمی‌آورد، ندارند. به‌طور مثال ممکن است مهدی طارمی در پرسپولیس موقعیت خراب کند، اما بازیکنی است که خوب گل می‌زند و تصور کنید به جمع نفرات سرشناس پرسپولیس منشا اضافه شده که او بیشتر گل‌های پیکان در فصل گذشته را به ثمر رساند. من امیدوار هستم استقلال یک مهاجم شش دانگ داشته باشد که آنها هم بتوانند با تیم خوبی که بسته‌اند مدعی اصلی قهرمانی باشند.

*میناوند کاری کرد که دیگر به احترام‌ها در نسل خودم افتخار نکنم!

مهاجم سابق تیم فوتبال ایران که با علیرضا منصوریان و مهرداد میناوند هم‌دوره محسوب می‌شود، در خصوص اتفاقی که بین این نفرات افتاد و میناوند صحبت‌هایی را علیه منصوریان و رحمتی انجام داد، گفت: من همیشه با هم‌دوره‌های خودم رابطه بسیار خوبی داشته‌ام. از علی دایی و باقری بگیرید تا کریمی و هاشمیان و عابدزاده. احترام باید متقابل باشد، به‌خصوص اگر یک فرد بزرگ‌تر از فرد دیگر باشد. برای من همیشه پروین آقای پروین بوده و حسن روشن نیز آقای روشن. اگر ما فوتبالی‌ها احترام یکدیگر را نداشته باشیم، نباید توقع داشته باشیم که دیگران به ما احترام بگذارند.

وی افزود: وقتی میناوند به منصوریان این‌گونه حرف می‌زند، فردا خیلی از فوتبالی‌ها احترام منصوریان را حفظ نمی‌کنند و حتی ممکن است به خود میناوند هم توهین کنند. ما نباید توهین کردن به هم را باب کنیم و من همیشه سعی کرده‌ام اولین نفری باشم که مقابل دوستانی بایستم که به فوتبالی‌ها توهین می‌کنند.

مهاجم سابق تیم فوتبال ایران ادامه داد: مهرداد میناوند بچه خوش‌قلبی است و شاید آمده که شوخی کند. بازهم تأکید می‌کند شاید او خواسته یک شوخی انجام بدهد، ولی کار میناوند غلط است و خوب نیست که علیرضا منصوریان را با یک اسم دیگر صدا کند. نمی‌دانم شاید مهرداد خواسته مزه بریزد، ولی این را هم بگویم پرسپولیس و استقلال دلیلی برای توهین به یکدیگر نیست. چون منصوریان از میناوند بزرگ‌تر است. من همیشه به احترامی که هم‌دوره‌ای‌های ما به یکدیگر می‌گذاشتند افتخار می‌‌کردم، اما میناوند کاری کرد که دیگر به این موضوع افتخار نکنم. هرگز یادم نمی‌آید به غلامپور گفته باشم بهزاد، چون او از من بزرگ‌تر است همیشه او را آقا بهزاد صدا می‌کنم، یا امثال نادر محمدخانی‌ها، خاکپورها، استیلی‌ها و افشین پیروانی که یک سال از من بزرگ‌تر است، برای من بزرگ و آقا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ما با هم‌دوره‌ای‌هایمان همیشه صمیمی بودیم اما میناوند کار درستی نکرد. اینکه بخواهیم از یک تکیه‌کلام برای دو نفر استفاده کنیم، خوب نیست. مثل این می‌ماند که من در برنامه زنده در مورد علی دایی حرف خوبی نزنم. کار غلط، غلط است. می‌خواهد از من باشد یا از مهرداد میناوند، فقط امیدوارم مشکل حل شود و به دادگاه و این مسائل نکشد، چون اگر به یاد داشته باشید ماجرای دایی و مایلی‌کهن بازتاب خوبی در جامعه و رسانه‌ها نداشت.میناوند مطمئنا کار اشتباهی کرده و خودش هم این موضوع را می‌داند حتی اگر بگوید کاری را که انجام دادم غلط نبود.

*رحمتی چشمش را روی اشتباه میناوند ببندد

عزیزی افزود: منصوریان از میناوند بزرگ‌تر است و کار مهرداد هم اصلاً درست نبود، از سویی با مهدی رحمتی در تماس هستم و می‌دانم او سابقه زیادی در تیم ملی و فوتبال دارد و زمانی که ما بازی می‌کردیم، او جزو گلرهای خوب مقابل ما بود و پسری است که معمولاً خوش‌رفتاری می‌کند تا بدرفتاری، لفظ مهرداد میناوند در مورد رحمتی هم خوب نبود، ولی من توصیه‌ام به رحمتی این است که به خاطر سن و سال میناوند به این مسئله ورود نکند و حتی اگر مهرداد میناوند بازهم اعلام کرد کارش درست بوده، رحمتی چشمش را روی این موضوع ببندد. توصیه‌ام به او این است که در مقابل این مسائل بگوید من نظری ندارم و خودش را کنار بکشد، چون غیر از این از او انتظار نداریم. هرچه جواب‌ها از سوی طرفین بیشتر باشد خوراک رسانه‌ها و مردم بیشتر و بیشتر خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید