5 لحظه برتر رقابت‌های دومیدانی معلولان جوانان جهان

نایب قهرمانی ایران در رقابت‌های دومیدانی معلولان جوانان جهان به عنوان یکی از پنج لحظه برتر این مسابقات معرفی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، نزدیک به 270 ورزشکار از 40 کشور که همگی زیر 20 سال سن داشتند، در نخستین دوره این بازی‌ها در نوتویل سوئیس شرکت کردند و بسیاری از آنها توانایی زیادی را برای رقابت‌های آینده از خود نشان دادند.

اینجا به پنج لحظه برتر این رقابت ها اشاره می شود:

1- «انتاندو ماهلانگو» از آفریقای جنوبی ستاره بی‌چون و چرای این رقابت‌ها بود، چرا که این دوومیدانی‌کار 15 ساله در پرش طول F42-47، دوی 400 متر، دوی 200 متر و 100 متر T42/47 موفق شد چهار مدال طلا کسب کند. ضمن اینکه در دوی 100 متر با ثبت زمان 12.01 ثانیه موفق به ثبت یک رکورد جهانی شد.

2- تماشاگران سوئیسی باید تا آخرین روز مسابقات صبر می‌کردند تا تنها مدال طلای خود در رقابت‌های جوانان جهان را جشن  بگیرند. «لیشیا موسیلینی»  با 329 امتیاز  موفق به شکست «هانا دادریک» آمریکایی با 315 امتیاز در دوی 1500 متر ویلچررانی شد.

3- ایرانی‌ها در خاک سوئیس درخشیدند و 12 مدال طلا، پنج نقره و پنج برنز کسب کردند. ایران پس از آمریکا و بالاتر از انگلیس، مکزیک و کلمبیا در جایگاه دوم ایستاد.

4- اکوادور شاید تا به حال هرگز موفق به بردن مدال طلا در بازی های پارالمپیک نشده باشد اما «دیمین کارسلن» نشان داد که توانایی پایان دادن به این بی مدالی را دارد. این پارادوومیدانی‌کار 19 ساله در دوی 400 متر و پرش طول T20 موفق شد برای کشورش دو مدال طلا کسب کند.

5- «مارسل هوگ»، قهرمان ویلچررانی سوییس، که در پارالمپیک ریو موفق به کسب مدال طلا شد از این رقابت‌ها دیدن کرد تا تجربه خود را با ورزشکاران سهیم کند و توصیه‌هایی برای آنان داشته باشد. وی گفت: این یک افتخار است که ورزشکاران جوان را تشویق کنم. آنها نسل آینده ورزش ما هستند و شاید بعضی از آنها حتی با خود من در دوره بعد رقابت کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید