پاکدامن 10 پله صعود کرد/ سقوط عابدینی در رنکینگ شمشیربازی

رده بندی جدید شمشیربازان اسلحه سابر جهان با سقوط ٩ پله ای عابدینی و صعود ١٠ پله ای پاکدامن همراه بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فدراسیون جهانی شمشیربازی بر اساس نتایج دیدارهای انفرادی مسابقات قهرمانی جهان در اسلحه سابر، رنکینگ جدید شمشیربازان این اسلحه را اعلام کرد.

این بخش از رقابت های قهرمانی جهان شامگاه جمعه با قهرمانی شمشیرباز مجارستانی به پایان رسید. علی پاکدامن بهترین شمشیرباز ایران در این رقابت ها بود که با از پیش رو برداشتن حریفان بزرگ و مدعی تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت اما در این مرحله مقابل نماینده فرانسه باخت و در یک قدمی مسجل کردن مدال خود، به عنوان هشتمی بسنده کرد.

پاکدامن با توجه به عملکرد خوبی که در این مسابقات داشت، در رنکینگ جهانی ١٠ پله صعود کرد و بالاتر از مجتبی عابدینی در جایگاه پانزدهم جهان ایستاد. پاکدامن در حالی با این صعود مواجه شد که یک ماه پیش، پس از مسابقات قهرمانی آسیا در هنگ کنگ و به رغم کسب مدال برنز در این رقابت ها، چهار پله سقوط کرده و در رده بیست و پنجم قرار گرفته بود.

اما مجتبی عابدینی در رنکینگ جدید فدراسیون جهانی شمشیربازی باز هم سقوط کرده است. وی در مسابقات آلمان به واسطه جایگاه هشتمی جهان به طور مستقیم به جدول ٦٤ نفره صعود کرد اما پس از انجام دو بازی در این جدول و جدول ٣٢ نفره، از دور رقابت ها کنار رفت.

بر همین اساس وی در رنکینگ جدید جهانی ٩ پله سقوط کرده و در جایگاه هفدهم جهان ایستاده است. عابدینی بعد از مسابقات قهرمانی آسیا هم یک پله سقوط کرده بود. پیش از آن نیز عابدینی به واسطه عملکردش در مسابقات جایزه بزرگ مسکو یک پله سقوط کرده بود.

بر اساس رنکینگ جهانی شمشیربازی محمد رهبری در رده سی ام جهان قرار دارد. رهبری این جایگاه را بعد از مسابقات هنگ کنگ که در آن صاحب مدال نقره شد، با ٩١ پله صعود به دست آورد و بعد از مسابقات آلمان هم موفق به حفظ آن شد. در این رنکینگ محمد فتوحی هم با یک پله صعود در رده ٤٢ ایستاده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید