وکیل طارمی: هیئت مدیره پرسپولیس مبلغ رضایت نامه مهدی را 4 میلیارد تومان اعلام کرد

عبدالصمد ابراهیمی گفت: مهدی از پرسپولیس جدا نمی شود و به نظر من بهتر است وی بعد از جام جهانی به فکر جدایی از این تیم باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در حالی که حرف و حدیث های مختلف درباره مهدی طارمی  در مورد جدایی اش از پرسپولیس شنیده می شود اما عبدالصمد ابراهیمی تمام شایعات مربوط به این بازیکن رد کرد.

ابراهییمی درباره وضعیت طارمی  توضیحاتی ارائه کرد که از نظر خواهیم گذراند.

توافقات با رفتن طارمی به ترکیه مسکوت ماند

  شاید بهتر باشد به یکسال قبل برگردیم . به روزی که طارمی به باشگاه رفت و مذاکره کرد اما بعد روانه ترکیه شد. آن روز یکی از موضوعاتی که محل بحث در مذاکره با پرسپولیس بود مدت قرارداد بود. طاهری روی قرارداد دوساله تاکید داشت که در آن بند فسخ مشخص و مبلغی تعیین شود و طارمی روی قرارداد یکساله نظر داشت. نظر سرپرست باشگاه پرسپولیس  روی بند فسخ یک میلیون دلاری و طارمی پانصد هزار دلار را پیشنهاد داد.  بعد تا حدودی عدد هفتصد هزار دلاری توافق شد که به هر حال با رفتن طارمی به ترکیه همه توافقات مسکوت ماند.

قرارداد طارمی بعد از جام حذفی کسر شد

روزی که قرار بود طارمی برگردد باشگاه قراردادی دو ساله را تنظیم کرد که شروط جدیدی در آن بود.حق فسخ یکطرفه برای باشگاه در هر زمان، کسر درصدهای مشخص از قرارداد در صورت قهرمانی نشدن در لیگ برتر و جام حذفی یا اینکه باشگاه هر زمان بازیکن را در لیست مازاد قرار بدهد فقط تا همان زمان باید مبلغ قرارداد را بپردازد. طارمی در مذاکره طاهری همه این شروط را پذیرفت و فقط بحث بر سر تعیین مبلغ ترانسفر  بود که  طاهری گفت در حال حاضر برگرد مبلغ حق فسخ را هم مشخص می کنیم. همین قول شفاهی مطرح شد و طارمی برگشت وتیم هم قهرمان لیگ شد. جام حذفی هم با وجودی که طارمی و ملی پوشان نبودند ، حذف شدیم اما  بنا به مفاد قرارداد باید از مبلغ قرارداد کسر می شد و اعتراضی هم نبود چون بر اساس توافقات عمل می شد.

هیئت مدیره مبلغ رضایت نامه طارمی را 4 میلیارد تومان اعلام کرد

بعد از پایان بازی ها طارمی به طاهری گفت مبلغ ترانسفر را اعلام کنید و سرپرست باشگاه پرسپولیس هم گفت من حرفی بزنم سر حرفم هستم اما برای تعیین مبلغ من به تنهایی تصمیم نمی گیرم.در هیئت  مدیره مطرح و بعد به تو اعلام می کنم . در پایان  مبلغ ٤ میلیارد تومان اعلام شد. در حالی که در قرارداد طارمی قید شده که مبلغ پیشنهاد خارجی به تناسب ٦٠ به ٤٠ بین بازیکن و باشگاه تقسیم می شود و این می تواند تفسیر به هر عدد پیشنهادی شود اما  طارمی پیگیر این بند قرارداد هم نیست و مثلا ادعا ندارد من ٢٠٠ هزار دلار پیشنهاد دارم پس طبق قرارداد ٦٠ به ٤٠ تقسیم شود و تمام.  او همه توافقات را منوط به نظر مدیرعامل دانسته و در جلسه هم هیچ بحثی که مغایر با توافقات باشد نبود.من نمی دانم خبرسازی های  بیهوده از جلسه ای که بیشتر وقت اصلی آن فقط خود طارمی و طاهری دو نفره در اتاق بوده اند و هیچ کس دیگری نبوده از کجا می آید؟

این همه داستان بود و حالا بعضی دوستان که از جزییات اطلاع ندارند تصور می کنند طارمی یک شبه اعلام کرده قصد رفتن دارم و  طاهری هم عددی را اعلام کرده است.  وقتی  از محور مذاکرات بی  اطلاع هستید چگونه این خبرها را منتشر می کنید؟ یکی از پرداخت قسطی  می نویسد  و دیگری از توافق برای فصول بعد صحبت می کند. 

در این دو،  سه سال اعتماد متقابلی بین بازیکنان و باشگاه به وجود آمده و حرفها و قول های شفاهی  اعتبار و احترام دارند. آنهایی که دو طرف ماجرا را به هر نحو زیر سئوال می برند سال قبل می  نوشتند طارمی برگردد  یکسال بازی کند تیم که قهرمان لیگ شد برود و امروز حرف ها یادشان رفته است. هر کس نظری  دارد و همه نظرات محترم هستند.  

طارمی بماند و بعد از جام جهانی برود

نظر شخصی ام  این است که طارمی  بماند و بعد از جام جهانی برود اما اجازه بدهیم همه چیز روال قانونی و مرسوم خود را طی کند. با کفش های  آدم ها راه برویم بعد قاضی راه رفتن شان باشیم.بگذاریم مدیرعامل مدیریت کند، مربی، کار فنی و بازیکن هم بداند در باشگاه ، توافقات حرمت دارند. خودمان را جای دیگران قرار ندهیم. طارمی چه برود و چه بماند این را اکنون  دیگر می داند که در باشگاه می شود روی قول و قرارهایی که روی کاغذ نیامده هم حساب کرد.رمز موفقیت تیم همدلی و اعتماد متقابل بود.این موضوعات را از پرسپولیس نگیریم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید