واکنش مجید جلالی به پرداخت هزینه‌های سنگین برای خرید بازیکنان

مربی فوتبال معتقد است ۵۰۰ میلیون یک مبلغ معقول برای خرید بهترین بازیکنان در لیگ برتر فوتبال است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مجید جلالی کارشناس و مربی فوتبال در گفت و گو با رادیو تهران درباره تفاوت نگرش باشگاه‌های فوتبال در جذب بازیکنان گفت: اگر تیمی برای قهرمانی بسته شود مطمئنا تمایل دارد ستاره جذب کند تا غرامت کمتری برای اشتباهات بازیکنانش بپردازد، اما تیمی که بودجه متوسطی دارد، بازیکنان جوان را به خدمت می‌گیرد و البته غرامت آن را پرداخت می‌کند. بازیکنان جوان به دلیل نداشتن تجربه ممکن است در میدان دست به کاری بزنند که برای تیم گران تمام شود.

وی اهداف تیم‌ها از جذب و فروش بازیکنان را این گونه توضیح داد: باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقلات دو هدف را دنبال می‌کنند قوی کردن تیم خود و تضعیف حریفان. به طور مثال باشگاه‌ها مهره‌های کلیدی حیفان خود را جذب می‌کنند تا آنان را تضعیف کنند.

جلالی درباره هزینه‌های سنگین خرید بازیکنان فوتبال افزود: اگر در پایان فصل تیم قهرمان شود توجیهی برای این هزینه‌ها وجود دارد در غیر این صورت سرمایه به هدر رفته است.

کارشناس فوتبال ادامه داد: میدان دادن به جوانان و تولید مربی و بازیکن جوان در فوتبال امری موثر است، اما با وجود نگرش نتیجه گرا در میان مدیران و مربیان و حتی هواداران نمی‌توان این کار را انجام داد. نتیجه گرایی در برابر دیدگاه سازندگی است.

سرمربی تیم پیکان درباره حضور واسطه‌ها در بازار نقل و انتقلات خاطر نشان کرد: واسطه‌ها فضا را سنگین می‌کنند. آن‌ها زمینه‌ای را فراهم کرده اند که بازیکنان خود به خود مبالغ را بالا می‌برند. به طور مثال ما منشا را با ۱۰۰ هزار دلار جذب کردیم، اما حضور واسطه‌ها باعث شد او پیشنهاد ۶۰۰ هزار دلاری داشته باشد.

جلالی در پاسخ به این سوال که به صورت میانگین سقف قیمت یک بازیکن چه میزان است گفت: قیمت بازیکنان با توجه به عملکرد و ملی پوش بودنشان متفاوت است، اما تصور می‌کنم ۵۰۰ میلیون یک رقم معقول برای خرید بهترین بازیکنان باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید