روبرتو کارلوس اتهام دوپینگ را رد کرد

ستاره پیشین ورزش برزیل اتهام دوپینگ را رد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روبرتو کارلوس با انتشار بیانیه ای به گزارش جنجالی شبکه ARD آلمان که مدعی شده ورزشکاران سرشناس برزیل از جمله کارلوس دوپینگ کردند واکنش نشان داد.

کارلوس در صفحه شخصی خودش در فیسبوک نوشته: من قویا اتهامات نسبت داده شده را رد می کنم. تاکید می کنم که هیچ وقت از مواد نیروزا استفاده نکردم. در این گزارش از دکتری نام برده شده که من هیچ وقت نامش را نشنیدم. از وکلایم خواستند که اقدامات قانونی لازم را نسبت به این اتهامات انجام دهند. این شبکه باید اتهاماتش را در دادگاه ثابت کند. 

در این گزارش ادعا شده که من در تابستان ۲۰۰۲ پس از جام جهانی در دفتر این دکتر دیده شدم. من پس از بازگشت به برزیل خیلی زود به مادرید بازگشتم. در این گزارش هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا ارائه نشده است. در طول ۲۰ سال دوران فوتبالم هیچ وقت تست های دوپینگ من مثبت نشد. برای ۹ تیم حرفه ای در برزیل، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، هند و تیم ملی برزیل بازی کردم. در متنوع ترین رقابت های فوتبال دنیا که سختگیری شدیدی درباره دوپینگ می شود بازی کردم.

این شبکه آلمانی گزارش داد که مسئولان ورزش برزیل تست های دوپینگ را مخدوش می کرده اند تا مثل روسیه به دوپینگ سازمان یافته با حمایت دولت کمک کنند. خولیو سزار آلوز، پزشکی که یکی از سردسته های دوپینگ سازمان یافته در برزیل بوده است تائید کرده که روبرتو کارلوس ۱۵ سال با وی همکاری می کرده است.

تحقیقات ARD نشان می دهد که نام روبرتو کارلوس در سال ۲۰۰۲ هم در دادگاه برزیل در پرونده دوپینگ مطرح شده اما بدون هیچ توضیحی این پرونده متوقف شده است. قاضی پرونده در ابتدا چنین مسئله ای را انکار کرده و بعد از آن گفته است که آن پرونده را در یاد ندارد چرا که هرگز محکمه ای برای آن تشکیل نشده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید