یک سایت ازبکستانی؛

بازی کردن در آزادی آسان نیست

یک سایت ازبکستانی در گزارشی از ورزشگاه آزادی به عنوان دیگ جوشانی یاد کرد که هواداران ایرانی در آن با شور آواز سر می‌دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 21:15 دقیقه دوشنبه آینده در بازی هفته هشتم مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه در  گروه A قاره آسیا در ورزشگاه آزادی تهران میزبان ازبکستان است.

سایت چمپیونات ازبکستان در آستانه این بازی حساس گزارشی از نحوه سفر تیم ملی فوتبال کشورش به تهران و برنامه‌های پیش‌رو منتشر و در بخشی از آن به ارزیابی محیطی ورزشگاه آزادی تهران پرداخت.

این سایت ورزشی ازبکستان نوشته است: روز بازی فرا رسیده است و تصور سنگین‌بودن آن برای ما سخت نیست. بازی کردن در آزادی آسان نیست. پیش از این تیم لوکوموتیو روز 13 مارس در ورزشگاه آزادی تهران میهمان استقلال بود. تیمی که محور تیم ملی فوتبال ایران  و سبک بازی هجومی آنها در دقایق اولیه بازی همانند تیم ملی است. این بازی فرصتی مهم برای ایران جهت صعود به جام‌جهانی و برپایی جشن توسط هواداران است. بنابراین در دقایق اولیه این بازی باید برابر حریف سد ایجاد کنیم.

چمپیونات در ادامه با اشاره به شرایط خاص ورزشگاه آزادی تهران آورده است: آزادی ورزشگاه خیلی بزرگی نیست اما یک ورزشگاه زیبای قدیمی است. برای مثال ورزشگاه بنیادکار تاشکند زیبا نیست اما گنجایش 40 تا 50 هزار نفری دارد. در ورزشگاه آزادی تهران 40 هزار تماشاگر برای دیدن بازی استقلال و لوکوموتیو آمده بودند. به خاطر ظرفیت 100 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران جمعیت 40 هزار نفری چندان به چشم نمی‌آمد، البته در بازی روز دوشنبه آینده ورزشگاه آزادی مملو از تماشاگر می‌شود. اگر 100 هزار نفر به ورزشگاه بیایند همانند دیگ جوشان خواهد شد. بازیکنان ایران در همان دقایق اولیه از سوی تماشاگران برای حمله تشویق و حمایت می‌شوند. حمایت قدرتمندی از تیم ملی ایران وجود دارد. هواداران با شور و اشتیاق آواز می‌خوانند و بازیکنان را به سوی خود فرا می‌خوانند و آنها نیز گوش می‌دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید