پیاده‌روی روزانه ابتلا به سرطان را به نصف کاهش می‌دهد

روزانه فقط ۳۰ دقیقه پیاده‌روی می تواند احتمال ابتلا به سرطان را به نصف کاهش دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مطالعات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از سرطان به‌واسطه پیاده‌روی روزانه می‌تواند تا حد قابل‌توجهی کاهش یابد.

بر اساس گزارش تلگراف، مطالعات نشان می‌دهد ورزش منظم تاثیر شگرفی در کند کردن رشد تومور‌های سرطانی دارد و فقط 30 دقیقه پیاده‌روی روزانه می‌تواند شانس ابتلا به سرطان را به نصف کاهش دهد.

مطالعات مربوط به دو شکل پرتنوع از سرطان مربوط به روده و پستان نشان می‌دهد تاثیر ورزش منظم در ابتلا به این دو گونه بسیار موثر است.

محققان دانشگاه هاروارد در این پژوهش 992 مرد مبتلا به سرطان روده مرحله 3  را مورد بررسی قرار دادند و در این میان، افرادی که در اغلب روزها 30 دقیقه ورزش می‌کردند احتمال مرگ آنها به‌واسطه سرطان تا 42 درصد کاهش نشان می‌داد و از این افراد کسانی که فقط 30 دقیقه در روز به پیاده‌روی می‌پرداختند، احتمال مرگ آنها کاهش 50 درصدی نشان می‌داد.

مطالعه دوم، توسط محققان استرالیایی روی 194 نفر از زنانی انجام شد  که به تازگی عمل جراحی برای برداشتن سرطان پستان را تجربه کرده بودند.

از نیمی از بیماران خواسته شده بود که به‌مدت 180 دقیقه در هفته به مدت 8 ماه فعالیت بدنی متوسط داشته باشند اما نیم دیگر همچنان به زندگی عادی خود ادامه می‌دادند .

نتایج بررسی‌های این تیم از دانشگاه فناوری کوئینزلند در بریزبن بعد از 8 ماه نشان داد که زنانی که ورزش می‌کردند  در قیاس با هم‌نوعان غیرورزشکارشان 55 درصد احتمال ادامه زندگی داشتند.

اکثر بیماران در هر دو مطالعه، پیاده‌روی سریع را به عنوان فعالیت اصلی خود برگزیده بودند ، اما برخی دوچرخه‌سواری ملایم و چمن‌زنی را نیز به‌عنوان فعالیت‌های بدنی طی هفته در برنامه خود قرار داده بودند.

دانشمندان بر این باورند که حتی ورزش ملایم می‌تواند رشد تومور‌های سرطانی را کُند و یا از بازگشت مجدد آن جلوگیری کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید